ארגון הבריאות העולמי האשים אתמול (שני) כי כוחות צה"ל נכנסו למתקן הארגון בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, הפשיטו את עובדי הארגון וחקרו אותם. דובר צה"ל הגיב היום לאירוע – והדגיש כי הכוחות השיבו באש לאזור ממנו זוהה הירי. "צה"ל לא יימנע מפעילות באזורים בהם מתבצעת פעילות טרור המאיימת על ביטחון ישראל", נמסר.
לדברי דובר צה"ל, אתמול זיהו כוחות צה"ל ירי לעברם במרחב דיר אל-בלח, והשיבו באש לאזור ממנו זוהה הירי. טרם תחילת פעילות הכוחות במרחב, צה"ל הזהיר את האוכלוסייה האזרחית להתפנות מהאזור למען ביטחונם וכן קיים שיח בנושא עם הארגונים הבינלאומיים הפועלים במקום.

לראשונה מתחילת הלחימה: תיעודים מפעילות כוחותינו בדיר אל בלח
עוד הודגש כי צה"ל נמצא בקשר שוטף ורציף עם הארגונים הבינלאומיים, ולאורך כל המלחמה אפשר לצוותיהם להתפנות בבטחה מאזורים מפונים בתיאום עם הכוחות ובכפוף לצרכים המבצעיים. פעולות אלו נעשות בתיאום במטרה לאפשר פינוי מוסדות חיוניים למרחבים חלופיים בהתאם לצרכים העולים מהארגונים.

חקירת חשודים
כחלק מפעילות כוחות צה"ל נגד ארגוני הטרור במרחב, הכוחות עיכבו מספר חשודים בחשד למעורבות בטרור. לאחר חקירה בשטח, מרביתם שוחררו ופונו מחוץ למרחב בתיאום מול הארגונים הבינלאומיים. בצה"ל ציינו כי החשודים בשטח מטופלים בהתאם לחוק הבינלאומי.

לאחר קצת יותר מיממה: הלחימה בדיר אל בלאח הסתיימה
"לעיתים יש צורך כי בעת התחקור בשטח, החשודים בפעילות טרור יסירו חלק מפרטי הלבוש באופן זמני כדי שניתן יהיה לערוך עליהם חיפוש ולהבטיח שאינם מסתירים חגורות נפץ או כלי נשק אחרים", הובהר האירוע.
