המזרחן יוני בן מנחם התראיין הבוקר (שלישי) לתוכנית "ישראל הבוקר" של חדשות 14 בהנחיית המגיש עודד מנשה, התייחס לקשיים במשא ומתן מול ארגון הטרור חמאס – וקרא: "צריך ללכת להכרעה ולכבוש את כל הרצועה!".
בן מנחם אמר כי לפי מקורות שמקורבים לחמאס, מועצת השורא, שהיא הגוף העליון של חמאס שמקבל את כל החלטות האסטרטגיות, החליטה שיותר לא הולכים לעסקאות ביניים עם ישראל, אלא אם ישראל מתחייבת להפסקה מוחלט של המלחמה, ושיש גם ערבויות בינלאומיות.

ישראל הסכימה לוויתור חד צדדי על נסיגה, בחמאס גוררים רגליים
הוא הדגיש: "יש פה תהליך של סחיטה של ממשלת ישראל, שנכנעת כי היא רוצה לשחרר את החטופים", אמר, "והם מנצלים את המצב הפוליטי בישראל, את
המצור המדיני על ישראל".
לדבריו, ניצול ציני זה של ממשלת ישראל גם מלווה בקמפיינים של דיסאינפורמציה ונרטיב שקרי על רעב בעזה, הרג של חפים מפשע וכל עניין חלוקת המזון ברצועה. "אני חושב שחמאס פשוט רוצה להקשיח את העמדות שלו, הוא רוצה לשפר את
התנאים, הוא רואה שזה הולך לו לא רע", אמר והוסיף, "יש לו איזה רוח גבית כנראה – ולכן אנחנו רואים שאנחנו רק הולכים אחורה, ולא קדימה בעסקה
הזו".

בן מנחם הדגיש כי העובדה שההחלטה של רה"מ בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ "ללכת לעסקה" התפרסמה בתקשורת, וחמאס גם ראה אותה – גרמה לכך שחמאס שחמאס רק יעלה את המחיר "כי הם יודעים שההחלטה הזאת לא תשתנה כנראה, וזה צריך לפקוח פה את העיניים אצלנו בדרג המדיני".

הוא קרא להגיע להכרעה במלחמה וכבוש את רצועת עזה: "בסופו של דבר אי אפשר למשוך את המצב הזה לנצח, וצריך ללכת להכרעה ולכיבוש כל הרצועה. כל יום שעובר אנחנו רק מפסידים – גם בדעת הקהל העולמית, גם בחיי חיילי צה"ל, וגם במורל הלאומי. צריך לקבל פה הכרעה, אי אפשר למשוך את זה יותר מדיי".

עוד הוסיף המזרחן כי לא מעניין את חמאס מצב האוכלוסייה האזרחית בעזה, אלא רק הישרדותו – "ולכן הוא יכול להמשיך עוד הרבה זמן בעניין הזה", אמר והדגיש פעם נוספת כי ישראל חייבת להגיע להכרעה ברצועה "ולא לתת לו למשוך זמן".
