accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס

שר החוץ האיראני: "מתקני הגרעין נפגעו קשות, ההעשרה הופסקה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כו תמוז ה'תשפה (22.07.25)

13

0

like

1

dislike

שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, אישר היום במהלך ריאיון לרשת פוקס ניוז כי מתקני הגרעין של איראן "ניזוקו קשות" בעקבות התקיפות של ישראל וארצות הברית במהלך מבצע "עם כלביא" • לדבריו, "המתקנים שלנו ניזוקו, ניזוקו קשה. היקף הנזק נמצא כעת בהערכה על ידי ארגון המיכון האוטומטי שלנו. אבל ככל הידוע לי, הם ניזוקו קשה"


שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, אישר היום (שני) במהלך ריאיון לרשת פוקס ניוז כי מתקני הגרעין של איראן "ניזוקו קשות" בעקבות התקיפות של ישראל וארצות הברית במהלך מבצע "עם כלביא". לדבריו, "המתקנים שלנו ניזוקו, ניזוקו קשה. היקף הנזק נמצא כעת בהערכה על ידי ארגון המיכון האוטומטי שלנו. אבל ככל הידוע לי, הם ניזוקו קשה".

עראקצ'י הוסיף כי אין בידיו מידע ברור בשלב זה לגבי מצב החומר המועשר, והאם חלק ממנו שרד או נותר נגיש. למרות הפגיעה הקשה, הוא הדגיש: "איננו יכולים לוותר על העשרה, כי זהו הישג של המדענים שלנו. ועכשיו, יותר מזה, זוהי שאלה של גאווה לאומית".

maximize-image
מתקן הגרעין בפורדו | צילום: MAXAR

כזכור, בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען כי התקיפות הצבאיות שביצעו כוחות אמריקאיים נגד אתרי הגרעין של איראן בחודש שעבר השמידו לחלוטין את שלושת המתקנים המרכזיים. לדברי טראמפ, מדובר בפגיעה הרסנית שתחזיר את תוכנית הגרעין האיראנית שנים אחורה.

בפוסט שפרסם ברשת החברתית Truth Social כתב טראמפ: "כל שלושת אתרי הגרעין באיראן נהרסו או הושמדו לחלוטין. ייקח שנים להחזיר אותם לשירות, ואם איראן תרצה לעשות זאת, עדיף יהיה להם להתחיל מחדש, בשלושה מיקומים שונים, לפני שהאתרים הללו יימחקו, אם הם יחליטו לעשות זאת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News