במשרד החוץ אישרו היום (שני) כי אזרח ישראלי וחייל צה"ל ששהו בבלגיה במסגרת חופשה עוכבו אתמול לתשאול, ושוחררו זמן קצר לאחר מכן. משרד החוץ וצה"ל טיפלו בנושא ונמצאים בקשר עם השניים.
השניים השתתפו בפסטיבל "טומרולנד" בבלגיה ונעצרו על ידי הרשויות בשל חשד לביצוע פשעי מלחמה בעזה, זאת לאחר פניה של קרן "הינד רג'ב" האנטישמית. משרד התובע הפדרלי של בלגיה אישר כי חקירה פלילית נפתחה.
🚨 BREAKING 🚨
The #hindrajabfoundation and @GLAN_LAW have filed urgent legal complaints in #Belgium:
Two Israeli war criminals responsible for crimes in #GazaGenocide are attending the @tomorrowland festival. Givati flag waved.
Belgium must Act now!
More ⬇️… pic.twitter.com/C0eMu1zJDC— The Hind Rajab Foundation (@HindRFoundation) July 19, 2025
אמש דיווחנו כי קרן "הינד רג'ב", גוף משפטי אנטי-ישראלי הפועל בבלגיה, הגישה בסוף השבוע בקשה דחופה לתובע הפדרלי במדינה לעצור שני חיילי צה"ל שנצפו מבלים בפסטיבל המוזיקה "טומורולנד" בעיירה בום.
בהודעה שפרסמה הקרן נכתב כי החיילים זוהו לאחר שנופפו בדגל חטיבת גבעתי בקהל הפסטיבל. לדברי הקרן, מדובר ב"אנשים האחראים לפשעים בינלאומיים חמורים, כולל פשעי מלחמה ורצח עם ברצועת עזה". עוד נכתב כי החטיבה "תועדה בהשמדה מערכתית של תשתיות אזרחיות ובעבירות נרחבות נגד האוכלוסייה הפלשתינית".
