accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

משרד החוץ: אזרח וחייל עוכבו אמש לתשאול בבלגיה - ושוחררו

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כה תמוז ה'תשפה (21.07.25)

6

11

like

0

dislike

במשרד החוץ אישרו כי אזרח וחייל ששהו בבלגיה עוכבו לתשאול ושוחררו זמן קצר לאחר מכן • "משרד החוץ וצה"ל טיפלו בנושא ונמצאים בקשר עם השניים", נמסר • השניים השתתפו בפסטיבל "טומרולנד" בבלגיה נעצרו על ידי הרשויות בשל חשד לביצוע פשעי מלחמה בעזה


במשרד החוץ אישרו היום (שני) כי אזרח ישראלי וחייל צה"ל ששהו בבלגיה במסגרת חופשה עוכבו אתמול לתשאול, ושוחררו זמן קצר לאחר מכן. משרד החוץ וצה"ל טיפלו בנושא ונמצאים בקשר עם השניים.

השניים השתתפו בפסטיבל "טומרולנד" בבלגיה ונעצרו על ידי הרשויות בשל חשד לביצוע פשעי מלחמה בעזה, זאת לאחר פניה של קרן "הינד רג'ב" האנטישמית. משרד התובע הפדרלי של בלגיה אישר כי חקירה פלילית נפתחה.

אמש דיווחנו כי קרן "הינד רג'ב", גוף משפטי אנטי-ישראלי הפועל בבלגיה, הגישה בסוף השבוע בקשה דחופה לתובע הפדרלי במדינה לעצור שני חיילי צה"ל שנצפו מבלים בפסטיבל המוזיקה "טומורולנד" בעיירה בום.

בהודעה שפרסמה הקרן נכתב כי החיילים זוהו לאחר שנופפו בדגל חטיבת גבעתי בקהל הפסטיבל. לדברי הקרן, מדובר ב"אנשים האחראים לפשעים בינלאומיים חמורים, כולל פשעי מלחמה ורצח עם ברצועת עזה". עוד נכתב כי החטיבה "תועדה בהשמדה מערכתית של תשתיות אזרחיות ובעבירות נרחבות נגד האוכלוסייה הפלשתינית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News