ח"כ עידית סילמן התראיינה היום (שני) לתוכנית "האולפן הפתוח" עם בועז גולן, והתייחסה למשבר סביב חוק הגיוס. לדבריה, ממשלות השמאל ובהן הממשלה בראשות נפתלי בנט שבה הייתה חברה, היו מוכנות להעניק פטור מלא לחרדים, רק כדי לזכות בתמיכתם ולהפיל את הימין.
"זה לא סוד, הם היו מוכנים לתת פטור מגיוס לחרדים, מוכנים ללכת כברת דרך ארוכה. העיקר שהחרדים יתמכו מבחוץ, אפילו רק באמצעות הימנעות בהצבעות. זו לא אידיאולוגיה, זו רק אג'נדה אחת – לא ביבי", אמרה סילמן.

לדבריה, ממשלת בנט הייתה ממשלה שהעבירה תקציבים לחיילים, כמו ממדים ללימודים ופנסיות תקציביות, אבל לא עשתה כלום בעניין הגיוס: "אפילו פטור מגיל 21 עמד על הפרק, רק כדי לשמר את השלטון, החברה החרדית יודעת את זה היטב".
בנוגע למצב הנוכחי אמרה: "כרגע אין חוק ואף חרדי לא מתגייס, זו לא תוצאה רצויה, אנחנו רוצים לראות חרדים שנושאים בנטל. גם החרדים עצמם רוצים חוק גיוס, הם אמרו זאת במפורש, ואני מכירה אותם – כשהם רוצים, הם פועלים בגדול".

סילמן מתחה ביקורת על הצבא והמוכנות שלו לקלוט את החרדים: "גם מערכת הביטחון צריכה להתאים את עצמה. ראינו את הסיפור של אמו של יודקין הי"ד שביקשה לכתוב 'השם יקום דמו' על הקבר שלו והמערכת לא ידעה להכיל את זה. כדי לשלב חרדים בצה"ל צריך שינוי עמוק בתרבות הארגונית".
