בעידן שבו חרדה, בדידות ודיכאון הפכו כמעט לברירת מחדל, אוניברסיטת סנטנרי בניו ג'רזי השיקה תכנית יוצאת דופן. דוקטורט ראשון מסוגו בעולם בלימודי אושר. כן, קראתם נכון – תואר שלם שמוקדש לרווחה הנפשית. הוא מוקדש לתחושת שגשוג ולמה שעושה אותנו פשוט שמחים יותר, כך פורסם ב"ניו יורק פוסט".
מדובר בתוכנית בת ארבע שנים, מקוונת לחלוטין, שנועדה להכשיר את הדור הבא של "חוקרי האושר". המטרה היא ללמד אנשים שיוכלו לעבוד כמנהלי רווחה בארגונים, יועצי מדיניות, מחנכים, חוקרים ואפילו תומכים ברשויות ציבוריות.

"אנחנו חיים במשבר עולמי של בריאות הנפש", סיפר ד"ר טל בן-שחר, העומד בראש התוכנית. "ולנוכח המציאות הזו, לימודי אושר הם כבר לא מותרות. הם הכרח" הדגיש הד"ר.
אבל מה בעצם לומדים בדוקטורט אושר? לא רק פסיכולוגיה, אלא גם מדעי המוח, פילוסופיה, ספרות, דת, מנהיגות. הכול תחת מטרייה אחת: שגשוג אנושי. הלימודים נשענים על הגות של אריסטו, חכמת המזרח של לאו דזה, השראה של הלן קלר וגם על דמויות כמו נלסון מנדלה ומריה מונטסורי.

התלמידים צפויים להשקיע שלוש שנים בלימודים עיוניים ולהתחיל את עבודת הדוקטורט כבר בסוף השנה השנייה. תחילת העבודה תיושם במערכות אמת כמו בתי ספר, ארגונים או מערכות ממשל. הדוקטורט החדש ממשיך את ההצלחה של תואר שני בלימודי אושר שהשיקה האוניברסיטה ב-2022.
לתוכנית נרשמו עד כה סטודנטים מיותר מ-13 מדינות כולל ישראל. "אנשים כבר לא שואלים רק איך להתפרנס הם שואלים איך לחיות טוב", הסביר נשיא האוניברסיטה, ד"ר דייל קולדוול. לטענתו "המטרה היא להכשיר דור חדש של חוקרים-מתרגלים, שמבינים את מדע האושר ויודעים גם ליישם אותו".

ההרשמה לדוקטורט נפתחת בקרוב, עם יעד ראשוני של 25 סטודנטים בשנה. בן-שחר מקווה שבתוך כמה שנים, כבר נראה מאה חוקרי אושר חדשים בעולם האמיתי.
