הישג היסטורי: נבחרת ישראל במתמטיקה זכתה בהישג הטוב ביותר מאז החלה מדינת ישראל להשתתף באולימפיאדה בשנת 1979. כל חברי הנבחרת, שהתחרו באולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה באוסטרליה, זכו במדליות, מתוכן 4 מדליות זהב, מדלית כסף ומדלית ארד.
מדינת ישראל דורגה במקום ה- 6 מתוך 110 מדינות ברחבי העולם. האולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה מתקיימת זאת השנה ה- 66 (נוסדה ב-1959) וישראל משתתפת בה משנת 1979.
הישג היסטורי לנבחרת ישראל במתמטיקה: 4 מדליות זהב, ומקום 6 בעולם מתוך 110 המדינות המשתתפות באולימפיאדה הבין-לאומית במתמטיקה.
כל חברי הנבחרת זכו במדליות, מתוכן 4 זהב, אחת כסף ואחת ארד.
מדובר בהישג הטוב ביותר של הנבחרת, מאז החלה להשתתף בתחרות בשנת 1979! pic.twitter.com/XzWEr193JI
— משרד החינוך (@edu_il) July 21, 2025
מדובר בהישג הגבוה ביותר שזכתה בו הנבחרת הישראלית, לאחר שחבריה התחרו השנה מול 639 מתחרים מ- 110 מדינות, והגיעו לתוצאות חסרות תקדים. נבחרת ישראל במתמטיקה רשמה הישג היסטורי עם זכייה ב- 6 מדליות אולימפיות ועם דירוג 6 מתוך 110 מדינות מרחבי העולם, באולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה IMO, שהתקיימה השנה באוסטרליה.
התלמידים הזוכים:
* רז דבורה, מרחובות, תלמיד י"ב בתיכון דה שליט – זכה במדליית זהב
* גרינזייד איתן, מפתח תקווה, תלמיד י"ב מתיכון אחד העם – זכה במדליית זהב
* בלומנצויג שחר, ממודיעין, תלמיד י"א בתיכון עתיד למדעים לוד – זכה במדליית זהב
* יותם בודניק, מרחובות, תלמיד י"א בתיכון דה שליט – זכה במדליית זהב
* נדב דן תמרי, מרמת גן, תלמיד י"ב בתיכון אהל שם – זכה במדליית כסף
* אריאל דורון, מרמת השרון, תלמיד י"ב בכפר הירוק – זכה במדליית ארד

שר החינוך, יואב קיש בירך: "בשבוע אחד, תלמידי ישראל מזכירים לעולם – וגם לנו – מה אפשרי כשמערכת חינוך מאמינה במצוינות ופועלת בעקביות כדי לטפח אותה". קיש הדגיש: "אחרי הזכייה המרשימה בכימיה, נבחרת המתמטיקה קבעה רף חדש עם ארבע מדליות זהב ודירוג חסר תקדים – הישג שלא נרשם מאז החלה ישראל להשתתף באולימפיאדה".
הוא שיבח את התלמידים באופן אישי: "מאחורי כל תוצאה כזו עומדים תלמידים יוצאי דופן – רז, איתן, שחר, יותם, נדב ואריאל – אבל גם חזון חינוכי ברור, שותפות הדוקה בין המשרד, מרכז מדעני העתיד ומכון ויצמן"., ובעיקר: מחויבות עמוקה לתת לילדים שלנו את הכלים לפרוץ קדימה. זה לא שבוע של הצלחות – זו תנועה של מערכת שלמה שחוזרת להוביל".

מעוררי גאווה: נבחרת ישראל במתמטיקה קטפה 11 מדליות אולימפיות
משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במדעים. עונת האולימפיאדות תיחתם עם האולימפיאדות הבינלאומיות בפיזיקה ובביולוגיה, הצפויות להתקיים בקרוב.
נבחרת התלמידים שהשתתפה באולימפיאדה במתמטיקה הוכשרה במכון ויצמן למדע בראשות המנהל האקדמי, ד"ר דמיטרי נוביקוב והמאמן הראשי, לב רדזיוילובסקי. את המשלחת ליוו: ראש המשלחת, ד"ר דן כרמון וצוות המאמנים: דניאל קנר, גיורא שווידלר ורונאל לקר.

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ירום אריאב: "ההישג של נבחרת ישראל במתמטיקה הוא הישג היסטורי ומעורר השראה, שמציב את מדינת ישראל בחוד החנית של מדינות העולם. חברי הנבחרת התחרו מול הצעירים המוכשרים בעולם במתמטיקה והפגינו יכולות, נחישות וכשרון יוצאי דופן".
"ברכות גדולות לחברי הנבחרת ולצוות המאמנים, שהעניקו לכולנו הזדמנות לתחושת גאווה לאומית. נמשיך לפעול עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים להעניק את הכלים האיכותיים והמתקדמים ביותר למימוש הפוטנציאל האדיר של דור העתיד".

פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע: "ההישג של נבחרת ישראל באולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה הוא לא פחות ממדהים. זו עדות מובהקת לכישרון, לעבודה הקשה ולרוח הלמידה של התלמידים, ולפוטנציאל העצום שיש בדור הצעיר בישראל".
"אנו במכון ויצמן גאים ללוות את הנבחרת במסגרת ההכשרה המדעית, ורואים בטיפוח המנהיגות המדעית של המחר זכות ושליחות. במציאות שבה החדשנות המדעית והטכנולוגית היא מנוע מרכזי לחוסן הלאומי, הישגים כאלה הם הרבה מעבר למדליות. הם סימן דרך לעתיד, לכך שעלינו כחברה להשקיע בטיפוח מצוינות מדעית כבר מגיל צעיר, כדי להבטיח שישראל תמשיך להוביל, לחדש ולהשפיע בזירה העולמית".
