accessibility-icon
share-icon

"היינו שליחים של עם ישראל": 20 שנה לגירוש משליו | הפרק המלא

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כה תמוז ה'תשפה (21.07.25)

3

4

like

78

dislike

הרב יעקב זיקרי חוזר אל שליו - היישוב הקהילתי שבו בחר להקים את ביתו מתוך תחושת שליחות, רגע לפני הגירוש • בפרק אישי ונוגע, הוא משתף בזיכרונות מהחיים בגוש, מהשבר שלאחר הפינוי, ומהדרך הארוכה שעבר מאז - בניסיון לרפא את הפצע ולהשיב את רוח האחדות שאפיינה את הימים ההם


במסגרת פרויקט "חוזרים הביתה", חוזר הרב יעקב זיקרי אל שליו – יישוב קטן בגוש קטיף שהוקם בשנת 1980, ושימש כצומת מרכזי בדרום הרצועה עד לפינויו בקיץ 2005.

זיקרי, אז בן 22 ואב לשני ילדים, נענה לקריאתם של רבנים לחזק את ההתיישבות והגיע לגוש עם משפחתו בשנת 2003, רגע לפני תחילת יישום תוכנית ההתנתקות. בראיון חושף הרב את הדילמות, הקשיים הרגשיים ואת תחושת השליחות שאפיינה את חיי היום-יום בשליו – יישוב קהילתי דתי שבו התגוררו 11 משפחות, ושבמהלך מלחמת "מרכבות גדעון" הוקם בו מוצב צה״לי.

@c14news ״כל אחד עם הצבע שלו": יעקב זכרי מספר על הגעגועים ליישוב שליו ממנו גורש "חוזרים הביתה" – 20 שנה לגירוש מגוש קטיף | הלילה ב- 23:40 #c14 #foryou #חוזריםהביתה #גושקטיף ♬ צליל מקורי – C14

הריאיון משרטט תמונה כואבת של השבר שחוו תושבי הגוש: הקרע מול המדינה, הפינוי בכפייה, והמחיר הנפשי שהגיע לאחריו. זיקרי מתאר את ימי הפינוי, ואת השנים שאחר כך – בשיקום הקהילתי ובניסיון לאחות את הקרע. 20 שנה לאחר מכן, הוא קורא למנהיגים להכיר בטעות, ומייחל לחזרה לערכים של אחדות, שליחות ואהבת חינם שאפיינו, לדבריו, את גוש קטיף – לא כזיכרון נוסטלגי, אלא כמודל לחברה הישראלית כולה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News