במסגרת פרויקט "חוזרים הביתה", חוזר הרב יעקב זיקרי אל שליו – יישוב קטן בגוש קטיף שהוקם בשנת 1980, ושימש כצומת מרכזי בדרום הרצועה עד לפינויו בקיץ 2005.
זיקרי, אז בן 22 ואב לשני ילדים, נענה לקריאתם של רבנים לחזק את ההתיישבות והגיע לגוש עם משפחתו בשנת 2003, רגע לפני תחילת יישום תוכנית ההתנתקות. בראיון חושף הרב את הדילמות, הקשיים הרגשיים ואת תחושת השליחות שאפיינה את חיי היום-יום בשליו – יישוב קהילתי דתי שבו התגוררו 11 משפחות, ושבמהלך מלחמת "מרכבות גדעון" הוקם בו מוצב צה״לי.
@c14news ״כל אחד עם הצבע שלו": יעקב זכרי מספר על הגעגועים ליישוב שליו ממנו גורש "חוזרים הביתה" – 20 שנה לגירוש מגוש קטיף | הלילה ב- 23:40 #c14 #foryou #חוזריםהביתה #גושקטיף ♬ צליל מקורי – C14
הריאיון משרטט תמונה כואבת של השבר שחוו תושבי הגוש: הקרע מול המדינה, הפינוי בכפייה, והמחיר הנפשי שהגיע לאחריו. זיקרי מתאר את ימי הפינוי, ואת השנים שאחר כך – בשיקום הקהילתי ובניסיון לאחות את הקרע. 20 שנה לאחר מכן, הוא קורא למנהיגים להכיר בטעות, ומייחל לחזרה לערכים של אחדות, שליחות ואהבת חינם שאפיינו, לדבריו, את גוש קטיף – לא כזיכרון נוסטלגי, אלא כמודל לחברה הישראלית כולה.
