דובר צה"ל פרסם ערב (ראשון) התייחסות לדיווחים הערביים על פגיעה בעזתיים באזורי הסיוע ההומניטרי, והבהיר כי זוהתה התקהלות של אלפי עזתים במרחב צפון רצועת עזה. לאחר מכן, טען כי לוחמינו במרחב ביצעו ירי הרחקה לצורך הסרת איום מיידי שנשקף לכוחות.
"מוכרת הטענה על נפגעים במרחב, פרטי האירוע ממשיכים להיבדק", נכתב בהודעה, "מבדיקה ראשונית, מספר הנפגעים המדווחים לא עולה בקנה אחד עם המידע הקיים". לאחר מכן, הדגישו בצה"ל כי יש לנהוג בזהירות עם מידע שקרי המפורסם בידי גורמים שאינם אמינים.

"צה"ל מייחס חשיבות עליונה להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ופועל לאפשר ולהקל על העברת הסיוע בתיאום עם הקהילה הבינלאומית ובוודאי שלא פועל במכוון כנגד משאיות סיוע הומניטרי", הובהר בלשון ההודעה, "צה"ל פועל בסביבה מורכבת אל מול ארגון הטרור חמאס אשר פועל לייצר חיכוך בשטח אשר יסכן את אזרחי עזה ואת כוחות צה״ל ויקשה על הכנסת הסיוע".
גם הקרן ההומניטרית לעזה, ה-GHF הגיבה לדיווחים: "קיבלנו בצער את הדיווחים על נפגעים בניסיון להשיג מזון משיירת סיוע של האו"ם במעבר זיקים שבצפון הרצועה, בזמן שמאמצי הסיוע ממשיכים להתנהל תחת איום גובר של אלימות. כמו במקרים רבים אחרים, גם האירוע הזה אינו קשור ל-GHF, בניגוד לרמיזות השקריות שפורסמו באל־ג'זירה".
