בהסכם מתואם בין ארה"ב, ונצואלה ואל סלבדור, שוחררו ביום שישי 10 אזרחים אמריקאים שהוחזקו בכלא בוונצואלה, בתמורה להשבתם של יותר מ־200 ונצואלים שהוחזקו באל סלבדור ונשלחו חזרה לקראקס.
הוונצואלים גורשו בתחילת השנה מארה"ב והועברו ישירות לאל סלבדור, במסגרת צו חירום שהפעיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומדיניות ההגירה החדשה שהנשיא מנהיג. האסירים נכלאו במתקן המאובטח CECOT בחשד למעורבות בכנופיית טרן דה ארגואה, אך משפחות רבות טוענות כי לא ניתנה להם אפשרות להוכיח את חפותם.
Thanks to @POTUS’s leadership, ten Americans who were detained in Venezuela are on their way to freedom.
I want to thank my team at the @StateDept & especially President @nayibbukele for helping secure an agreement for the release of all of our American detainees, plus the…
— Secretary Marco Rubio (@SecRubio) July 18, 2025
הנשיא נאיב בוקלה הודיע ברשת X כי האמריקאים בדרכם "הביתה", ואילו נשיא ונצואלה ניקולס מדורו קיבל אישית את המטוסים שנחתו עם העצורים בקראקס. לפי ההצהרה הרשמית, כל המשוחררים יעברו בדיקות רפואיות וישוחררו לבתיהם, למעט שבעה שלהם עבר פלילי חמור.
מרקו רוביו התייחס לנושא וצייץ: "הודות למנהיגותו של נשיא ארה"ב, עשרה אזרחים אמריקאים שנעצרו בוונצואלה נמצאים בדרכם לחופשי – כך כתב מזכיר המדינה מרקו רוביו בציוץ שפרסם ברשת X. הוא הוסיף תודה לצוותו במחלקת המדינה ובמיוחד לנשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה, על הסיוע בהשגת ההסכם לשחרור כל העצורים האמריקאים.
