הפסקת אש בין ישראל לסוריה הוכרזה הלילה (שבת) בתיאום עם ארה"ב, אך למרות ההכרזה – דיווחים ערביים מצביעים על כך שהקרבות באזור א-סווידא בדרום סוריה נמשכים. ההסכם פורסם על ידי שליח ארה"ב לסוריה, טום ברק, שהודיע ברשת X כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא סוריה הזמני, אבו מוחמד אל-ג'ולאני, הסכימו על הפסקת אש בתמיכת ארה"ב, טורקיה, ירדן ומדינות נוספות. ברק קרא לכל הצדדים – דרוזים, בדואים וסונים – להניח את נשקם ו"לחתור לזהות סורית מאוחדת".
העימותים הקשים פרצו ביום ראשון האחרון בין בני העדה הדרוזית לשבטים בדואיים במחוז סווידא, וגרמו לרציחתם של של מאות דרוזים, כ-700 במספר, ולעקירתם של כ-80 אלף תושבים. ממשלת סוריה התערבה בלחימה לצד הבדואים ושלחה כוחות סיוע ג'יאהדיסטים, בעוד ישראל תקפה מטרות סוריות – כולל שיירות מחבלים ומבנה משרד ההגנה בדמשק – מתוך מטרה להגן על הקהילה הדרוזית.


ביום רביעי הודיעה ממשלת אל-ג'ולאני על הסכם הפסקת אש ראשון עם הקבוצות הדרוזיות, בתיווך אמריקני, טורקי וערבי. לפי פרטי ההסכם שפורסמו ביום חמישי, כוחות הממשלה החלו לסגת מהאזור, והאחריות לשמירה על הביטחון הועברה לקבוצות הדרוזיות המקומיות.
למרות זאת, כבר משעות הערב של יום חמישי ועד לשעות האחרונות, התקבלו דיווחים על התחדשות הקרבות. עימותים נוספים נרשמו בין בדואים לדרוזים, ומושל מחוז דרעא הסמוך דיווח על יותר מאלף משפחות שנמלטו למחוזו בעקבות הלחימה המתמשכת.
נשיא סוריה הזמני אל-ג'ולאני קרא לשבטים הבדואים להתחייב להפסקת האש, והודיע כי כוחות מיוחדים יוצבו באזור סווידא כדי "לפרק את העימותים ולפתור את הסכסוך בשטח". במקביל דווח על קריסה נרחבת של תשתיות חיוניות – מים, חשמל, תקשורת ושירותי בריאות – במחוז.
