נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול (שישי) כי עשרה חטופים ישראלים צפויים להשתחרר "בקרוב מאוד" מרצועת עזה, במסגרת מאמצי הממשל להגיע להפסקת אש ולעסקת חטופים בין ישראל לארגון הטרור חמאס.
במהלך ארוחת ערב עם סנאטורים רפובליקנים, ציין טראמפ: "השגנו את רוב בני הערובה בחזרה. עוד 10 בני ערובה יגיעו בקרוב מאוד, ואנחנו מקווים לסיים את זה במהירות". הנשיא גם שיבח את שליחו למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, ותיאר אותו כ"פנטסטי".

הצעת הפסקת האש הנוכחית כוללת שחרור של 10 חטופים נוספים והחזרת גופותיהם של 18 נוספים, בתמורה לשחרור מספר לא ידוע של מחבלים.
אתמול (שישי), דיווח אתר Axios כי ראש המוסד, דוד ברנע, ביקר בוושינגטון ונפגש עם וויטקוף, בתקווה שארה"ב תסייע בגיוס מדינות לקליטת מאות אלפי עזתים מהרצועה. בין המדינות שנדונו: אתיופיה, אינדונזיה ולוב.
טראמפ הדגיש כי הסכם הפסקת האש קרוב להשלמה, והזכיר כי כבר ב-1 ביולי כתב ברשת החברתית שלו שישראל הסכימה לתנאים הדרושים להסכם בן 60 יום.
דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס אמר ביום שישי לרויטרס כי הארגון תומך בהפסקת אש זמנית, אך אם לא יושג הסכם במסגרת המגעים הנוכחיים – ייתכן שישוב לדרוש הסכם כולל.
