שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד מתח היום (שישי) ביקורת על החלטת בג"ץ בנוגע להצעת הממשלה לפטר את היועמ"שית – וכתב בחשבון ה-X: "כל החלטה של בג"ץ ללא סמכות מפורשת בחוק – לא תיכנס לתוקף לפני עיגון הסמכות בחקיקה בכנסת".
בעוד רבים בקואליציה מתקוממים על החלטת בג"ץ, ורואים בכך הסגת גבול בהתערבות בהחלטות מדיניות, השר קרעי הרחיק לכת – והויע כי בג"ץ לא יכול להחליט "לפני עיגון הסמכות בחקיקה בכנסת".

בג״ץ קבע: היועמ״שית לא תפוטר בלי ביקורת שיפוטית
לדבריו, "אני קורא לשר המשפטים להביא את הדחת היועצת הפוליטית לממשלה כבר ביום ראשון הקרוב ויחד איתה למנות יועמ"ש חדש באופן מיידי", כתב בחשבון ה-X, "יש לציית לחוק ולא להחלטות מצוצות מהאצבע. לא ניתן לדיפ-סטייט לגנוב את השלטון מהעם".
הדבר מגיע בעקבות הודעתו של השופט נעם סולברג, לפיה הממשלה לא יכולה לפטר את היועמ"שית גלי בהרב מיארה "ללא ביקורת שיפוטית". לדבריו, גם אם הממשלה תחליט על פיטורי היועצת המשפטית לממשלה – "ההחלטה לא תיכנס לתוקף מיידי, על מנת שתינתן שהות מספקת לעריכת ביקורת שיפוטית".
