זוג ישראלים שמטייל באוסטרליה, עומרי וקנין ואלמוג גליצקי, חווה טרור סייבר ושיתף היום (שישי) בריאיון לעודד מנשה בתוכנית "ישראל הבוקר" כי המתקפה למעשה נמשכת גם כעת: "אנחנו מדברים וקופצים לי פה התרעות שהם שולחים לנו הודעות".
הזוג סיפר כיצד הכל התחיל: "כחלק מטיול למזרח, החלטנו להכניס את אינדונזיה כיעד לטיול. יש שם טבע שמאוד רצינו לראות כבר המון שנים והתאפשר לנו בעזרת ויזת עבודה להיכנס. עם הזמן צילמנו כל מיני דברים, חוויות, ושיתפנו פעולה עם בתי מלון. בסוף זה נחשף גם לאינדונזים ולמוסלמים שחיים שם והם התחילו בגל נגדנו".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
"זה התחיל בקללות, אחרי זה עבר לתגובות על סרטונים, על תמונות, על העמודים שלנו – בעצם זה התגלגל עד שזה נהיה נורא גדול ורחב", חשפה אלמוג, "ועומרי גילה שהעלו עלינו איזשהו פוסט עם הפרופילים שלנו, עם תמונות שלנו, גם מאותם רגעים של המיקומים שאנחנו העלינו, או כל מיני חוויות מסוימות, אפילו מהצבא".
עומרי הסביר: "גילו שהיינו באמת בצבא – אני הייתי במילואים תקופה ארוכה. הם ממש גילו זאת כשהייתי מתויג באיזשהו פוסט והתחילו להציף אותנו בהמון איומים, במיקומים של הקורס של היוגה שהיא הייתה בדיוק באמצע, העלו פוסטים על המיקומים שלה – פנינו ישר לחברת סייבר".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
"חשוב להגיד שברגע שזה התחיל, לא היינו שאננים", הדגישה גליצקי, "ישר פנינו לסוכן שאיתו נכנסנו דרך ויזת עבודה עם דרכון ישראלי, הוא בקשר עם ההגירה, דיברנו גם עם גורמים מבית חב״ד, וכולם בלי יוצא מן הכלל אמרו לנו – הכל בסדר, אין לכם מה להיות לחוצים או לחשוש, זה דבר שקורה, זה סך הכל דברים מאחורי המקלדת, אתם כנראה לא תפגשו את זה פנים מול פנים – ובאמת, כך היה".
עוד הבהיר הזוג: "זה לא שאנחנו חושבים שהכול ורוד בעולם, במיוחד בגלל כל מה שקורה. באנו לראות טבע. לא באנו להתערבב, לא הגענו למקומות שאסורים לפי בית חב״ד או לפי ההגירה או לפי הסוכן. לא קיבלנו שום אזהרה מאף גורם שאסור לפרסם או משהו בסגנון. הגענו לחורים באינדונזיה, ככה שבאמת לא חווינו שום דבר עוין – מלבד הרשתות. ואם היינו יודעים והיו מזהירים אותנו, היינו פועלים אחרת ברשתות החברתיות".

לדברי הזוג, החשבונות התוקפים נחסמו, "ובעצם אחרי חודש ביטלו לנו שם את הוויזה, ובעקבות המקרה הזה, אז גם אין את האופציה של ויזת עבודה עם דרכון ישראלי מתחת לגיל 40 – כנראה בעקבות חשש שדבר כזה יכול להגיע בסוף לפנים מול פנים. אבל אנחנו קיבלנו משם יחס הולם, אם לא מדהים, ופשוט חשוב לשים לב שברשתות הם צצים מכל מיני מקומות".
