ראש הממשלה בנימין נתניהו תיאר היום (חמישי) את מטרות התקיפה בסוריה: "אנחנו קבענו מדיניות ברורה: פירוז המרחב דרומית לדמשק, מהגולן ועד אזור הר הדרוזים, זה קו אחד. הקו השני – שמירה על האחים של האחים שלנו, הדרוזים בהר הדרוזים".
לדבריו, "שני הדברים האלה הופרו על ידי המשטר בדמשק. הוא שלח צבא דרומית לדמשק, לתוך האזור שצריך להיות מפורז, והוא התחיל לטבוח בדרוזים. את זה לא יכולנו לקבל בשום צורה. לכן הנחיתי את צה"ל לפעול – ולפעול בעוצמה. חיל האוויר תקף גם את כנופיות הרצח, וגם את הרק"ם. הוספתי יעד גם לתקוף בדמשק את משרד הביטחון".

נתניהו פירט את תוצאות התקיפות: "השתררה הפסקת אש, והכוחות הסורים נסוגו חזרה לדמשק. זה חשוב. זו הפסקת אש שהושגה מתוך עוצמה. לא מתוך בקשות, לא מתוך תחנונים – מתוך עוצמה. אנחנו משיגים שלום מתוך עוצמה, שקט מתוך עוצמה, ביטחון מתוך עוצמה – בשבע חזיתות".
נתניהו הכריז שישראל תמשיך באותו קו: "זו גם תהיה המשך המדיניות שלנו – לא נאפשר לכוחות צבא לרדת דרומית לדמשק, לא נאפשר לפגוע בדרוזים בג'בל דרוז".
ראש הממשלה נתניהו שיתף על שיחה שקיים עם מנהיג הדרוזים בישראל: "הוא אמר לי את הדבר הבא: ׳בזמן השואה, כשטבחו בכם, אתם, היהודים, קראתם לעזרה, ואף אחד לא בא. היום טובחים בנו, הדרוזים, ואנחנו קוראים לעזרה של מדינת ישראל׳. ואני אמרתי – הוא צודק. פעלנו, ונמשיך לפעול לפי הצורך״.
