accessibility-icon
share-icon
צילום: ועד הקרקעות פדואל
צילום: ועד הקרקעות פדואל

"בלי ריבונות בשומרון יהיה קשה לשמור על תל אביב"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כא תמוז ה'תשפה (17.07.25)

1

7

like

0

dislike

אד היינר, מקציני יחידת העילית האמריקנית "אריות הים" לשעבר ומומחה עולמי לביטחון, הגיע לסיור בשומרון והתריע מפני הפקרת האזור • לדבריו, "זה האזור האסטרטגי ביותר שממנו ניתן לתקוף את תל אביב - בלי ריבונות ישראלית כאן, יהיה קשה לשמור עליה"


אד היינר, קצין מעוטר ששירת במשך שני עשורים ביחידת "אריות הים" בצבא ארה"ב, הגיע לביקור מיוחד בשומרון כאורחו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

במהלך הסיור, השניים ביקרו ב"מרפסת של המדינה" הסמוכה לפדואל – תצפית ממנה ניתן לראות את תל אביב, נתב"ג וערי המרכז. היינר התרשם ממיקומה האסטרטגי של הגדה המערבית ואמר: "קשה להבין עד כמה זה קרוב – עד שרואים את זה בעיניים. אם האזור הזה לא יהיה תחת ריבונות ישראלית, הוא יהיה פרוץ, וזה עלול להוביל לאסון ביטחוני. מבחינה צבאית, זו נקודת שיגור אפשרית למתקפות על לב המדינה".

לדבריו, מתקפת הטרור של חמאס באוקטובר האחרון "הזכירה לרבים בארה"ב את פיגועי ה־11 בספטמבר", והובילה להתעוררות מחודשת בקרב ידידיה של ישראל באמריקה. "זה הדליק אצלנו נורה אדומה – והחובה לפעול היא ברורה", אמר.

אד היינר וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן
maximize-image
צילום: ללא

ראש המועצה יוסי דגן התייחס לחשיבות התמיכה הבינלאומית בריבונות הישראלית ואמר: "הביקור הזה מדגיש את ההכרה הגוברת בכך שריבונות ביהודה ושומרון אינה רק עניין היסטורי – אלא צורך ביטחוני מהותי לישראל ולבעלות בריתה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News