נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הצהיר היום (חמישי) כי חברת המשקאות הקלים קוקה-קולה הסכימה להשתמש בסוכר קני אמיתי במשקאותיה בארה"ב: "זה שינוי אדיר, אני מודה להם על כך!"
מנגד, דובר קוקה-קולה התחמק באלגנטיות ואמר: "אנו מעריכים את ההתלהבות של הנשיא ממוצרינו, אך נכון להיום עדיין אין לנו פרטים נוספים לשתף לגבי שינויים במרכיבי המשקאות שלנו". החברה לא מסרה מועד מדויק למהלך או אילו מוצרים יושפעו.

המהלך קשור ליוזמת "הפוך את אמריקה לבריאה שוב" (MAHA), שמובילה שר הבריאות רוברט פ. קנדי ג'וניור, ומקדמת בין היתר הסרת צבעים מלאכותיים ועידוד צריכת "מזון שלם". דו"ח של ועדת MAHA מעלה קשר בין צריכת סירופ תירס עתיר פרוקטוז למחלות כרוניות, ביניהן השמנת ילדים.
לעומת זאת, ההתנגדות למהלך מגיעה מצד התאחדות מיצרני התירס, שטוענת כי מעבר לסוכר קני עלול לפגוע בכלכלה ולגרום לאובדן משרות, בעיקר באזורי המערב התיכון, מרכזי הייצור של התירס בארה"ב. מצד שני, מדינת הבית של טראמפ, פלורידה, מובילה בייצור סוכר קני, מה שעשוי להסביר את התעניינותו בנושא.
סוכר קני הוא סוכר שמופק ישירות מקני הסוכר, נתפס כיותר "טבעי" ו"אותנטי" לעומת סירופ תירס עתיר פרוקטוז, שמיוצר מתירס ומהווה תחליף זול ונפוץ במוצרים רבים. מעבר לסירופ תירס, למרות יתרונותיו הכלכליים, זוכה לביקורת בריאותית. המהלך, אם יתממש, עשוי לשנות את מפת המתיקות במשקאות הפופולריים, אך החברה טרם אישרה אותו באופן סופי.
