דובר מפלגת ש"ס, אשר מדינה, הבהיר הערב (שלישי) בריאיון למגי טביבי בחדשות 14 כי המפלגה פורשת אומנם מהממשלה, אך נשארת בקואליציה ולא תתמוך בהפלתה. לדבריו, ההחלטה התקבלה בכאב גדול ורק לאחר ש"כלו כל הקיצין" במגעים לחקיקת חוק הגיוס.
"זה לא איתות, זו כבר המציאות", אמר מדינה. "אנחנו לא יכולים להמשיך לשבת בממשלה שמחר בבוקר עלולה לשלוח משטרה צבאית לישיבות ולעצור בחורים ולהפוך אותם לעבריינים. כש"ס, לא ניקח אחריות על דבר כזה". עם זאת, הוא הדגיש את מחויבות המפלגה לגוש הימין: "פעלנו כל הזמן במשותף עם אריה דרעי, ספגנו גזרות קשות ונלחמנו כדי להותיר את הממשלה הזאת. אנחנו לא מפילים את הממשלה ולא נשתתף עם אף יוזמה של השמאל להפיל אותה, זה ודאי שלא".

מדינה הפנה אצבע מאשימה כלפי יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, וטען כי הוא האחראי המרכזי לפיצוץ המגעים. "לצערנו, מה שעשה אדלשטיין פגע פעמיים – גם בגוש הימין וגם בבשורה הגדולה שיכלה לצאת מהוועדה שלו", טען מדינה. "הוא היתל לאורך כל הדרך. לרגע אחד הוא לא תכנן להביא חוק באמת. הוא עשה הכל כדי שהעניין יתפוצץ, וכמובן הפיל את האשמה על החרדים".
לשאלת מגי טביבי, האם ש"ס קיבלה הבטחה מנתניהו לחוק בתוך שלושה חודשים, השיב מדינה בשלילה. "אף אחד לא הבטיח לנו שום דבר, אנחנו כבר פחות מאמינים להבטחות", אמר, אך הוסיף: "אנחנו כן משאירים דלת פתוחה במהלך שלושת החודשים הקרובים".
מדינה פנה בקריאה ישירה לרה"מ: "נתניהו שהפגין אומץ ותעוזה גדולים מול איראן, אני מאמין שיצלח גם את המשבר הזה. אנחנו מבקשים ממך, בבקשה, קח את העניינים לידיים ותפעל כדי להביא חוק שישמור על לומדי התורה ויאפשר לאלפים שרוצים להתגייס לעשות זאת".
