כתבנו המדיני תמיר מורג מדווח כי גורם מדיני בישראל מעריך היום (רביעי) כי סוריה מתקרבת להסכם הפסקת אש, על רקע ההתפתחויות האחרונות בזירה הדרומית במדינה. לדבריו, "המגמה המסתמנת היא של עצירת הלחימה והגעה להבנות, בעיקר סביב השבת האזרחים הישראלים שחצו את הגבול לסוריה".
במקביל, כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מעדכן כי מטוסי קרב ביצעו תקיפות נוספות במרחב דמשק, הפעם נגד תשתיות צבאיות ואמצעי לחימה של כוחות עוינים. בישראל מעריכים כי בימים הקרובים תתבצע נסיגה של הכוחות מהאזור הדרוזי – מהלך שיאפשר את סיום הסבב הנוכחי והחזרת השקט לאזור.
על פי ההערכות, בין הישראלים שחצו את הגבול – ישנם גם חמושים, והנושא נמצא בעדיפות עליונה מבחינת גורמי הביטחון והמדיניות.
