accessibility-icon
share-icon
צילום: מוטי קסטל
יערה זרד
יערה זרד
1

כ תמוז ה'תשפה (16.07.25)


האקבי הגיע לבית המשפט כדי לראות איך מבזבזים את זמנו של רה"מ

שש שנים אחרי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה מכהן, המשפט נתפס כקרקס מביך ולא כהיסטוריה של צדק • ביקור שגריר ארה"ב באולם והלחץ לסגור דלתיים ממחישים מערכת שנבהלת מחשיפת האבסורד - משפט לרה"מ בזמן מלחמה על עניינים שוליים כמו כתבה או בובה


אין לי ספק שכשאביחי מנדלבליט ושי ניצן הגישו ב-2019 כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן הם באמת האמינו שהם מצילים את המדינה, שהם מחזקים את מערכת המשפט, שככה מוכיחים שאין אדם מעל החוק, ושאפשר לכתוב היסטוריה עם סיגרים, שמפניות ובאגס באני.

אבל שש שנים אחרי הכול מתהפך, ההיסטוריה הזו לא מרשימה, היא מביכה. והיום שיא חדש למבוכה: שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי נכנס לאולם, והביא איתו בובה סמלית למצב אבסורדי לחלוטין. רוצה לראות במו עיניו איך מעסיקים ראש ממשלה בשעת מלחמה על משפט זוטות.

maximize-image
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט, ארכיון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ומה קורה כשנציג המעצמה הגדולה בעולם מגיע לאולם הקטן בבית המשפט? התביעה נלחצת, מבקשת דלתיים סגורות, והשופטים? נענים מיד. למה לסגור את הדלת? ממה נבהלו? כי כשמשפט הופך לכתם על המערכת – המערכת בורחת.

כי איך תסבירו לעולם שבזמן מלחמה קיומית וממושכת אתה שופט ראש ממשלה על ניסוח כתבה, שיחה עם מוציא לאור של עיתון, או בובה של באגס באני?

זה כבר לא צדק – זה קרקס משפטי. משהו שהתחיל ב"להפיל ראש ממשלה" ונגמר בבריחה מהמצלמות. אבל הציבור רואה, העולם מבין וההיסטוריה לא תשכח את משפט סיפורי המעשיות של מערכת המשפט הישראלית.

יערה זרד

יערה זרד

מגישת רצועת 'חמש' ופרשנית בערוץ 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News