למרות דיווחים על הסכם הפסקת אש בדרום סוריה, בהנהגה הרוחנית של הדרוזים מכחישים הערב (רביעי) כל טענה בדבר הפסקת אש. בדף הפייסבוק של ההנהגה פורסמה הודעה רשמית שבה נאמר כי הלחימה תימשך עד לשחרור מלא של מחוז א-סווידא "מכנופיות הטרור", וכי אין כל מקום למשא ומתן או הסכמות.
בהודעה, שנראית כמגיעה מבית מדרשו של השייח' חכמת אל-היג'רי – מנהיג הדרוזים ומראשי ההנהגה הרוחנית במדינה – נכתב: "יש להמשיך בלחימה עד שחרור מלא של מחוז א-סווידא מכנופיות הטרור, ללא תנאי. זו חובה לאומית ואנושית שאין להקל בה".

עוד קראו שם לכנופיות החמושות, להניח את נשקן ולהסגירו לידי המקומיים הדרוזים. "אין שום הסכם או משא ומתן עם הכנופיות האלה שקוראות לעצמן באופן שקרי בשם ממשלה".
בנאום פומבי נוסף הבהיר השייח' חכמת אל-היג'רי: "אנחנו קוראים להמשיך בהתנגדות מול הכנופיות הטרוריסטיות החמושות והעברייניות, שבאו לטבוח בבני עמנו. הן ביצעו זוועות של הרג, ביזה ושוד. נמשיך בהגנה הלגיטימית ובמאבק עד לשחרור אדמת מחוזנו – ללא תנאי או הגבלה".
לדבריו, "כל מי שמניח את נשקו – יהיה תחת חסותנו ולא יושפל. אבל כל אדם או גורם שיחרוג מהעמדה המאוחדת ויסכים עם הצד השני – יישא באחריות חוקית וחברתית, ללא יוצא מן הכלל".

במקביל להצהרה של ההנהגה הרוחנית הדרוזית בסוריה, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, ממשיכים בתקיפות נגד מטרות צבאיות של המשטר הסורי בדרום סוריה. בשעות האחרונות, הותקפו מספר רכבים משוריינים וחמושים בקלעים כבדים ובאמצעי לחימה, אשר עשו את דרכם למרחב א-סווידא שבדרום סוריה.
בנוסף, הותקפו עמדות ירי, מחסני אמצעי לחימה ומטרות צבאיות נוספות של המשטר הסורי בדרום סוריה.
צה״ל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות והפעילות נגד האזרחים הדרוזים בדרום סוריה ובהתאם להנחיות הדרג המדיני תוקף במרחב ומוכן לתרחישים השונים.
