accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

אלוף פיקוד הצפון: "נגביר את קצב התקיפות בסוריה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כ תמוז ה'תשפה (16.07.25)

7

like

1

dislike

סגן הרמטכ״ל, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי מקיימים כעת הערכת מצב בשטח במג׳דל שמס עם מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב מאיר אליהו וראשי מועצות מהגליל והגולן


סגן הרמטכ״ל, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי מקיימים כעת (רביעי) הערכת מצב בשטח במג׳דל שמס עם מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב מאיר אליהו וראשי מועצות מהגליל והגולן.

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, התייחס לקרבות באזור סווידא ואמר: "אנחנו פועלים בנחישות במרחב סווידא, תוקפים מטרות של המשטר הסורי באזור – אנחנו מגבירים את הלחץ ואת קצב התקיפות, תקפנו גם בדמשק ונמשיך לתקוף במרחב דרום סוריה. הפרות הסדר במרחב הגבול מסיטות את המאמץ המבצעי מההתקפה".

maximize-image
images-count1+
הערכת המצב במג'דל שמס | צילום: דובר צה"ל
maximize-image
images-count1+
הערכת המצב במג'דל שמס | צילום: דובר צה"ל

כאמור, כ-1000 דרוזים ישראלים חצו היום את הגבול מישראל לסוריה, כאשר אוטובוסים נוספים בדרכם לרמת הגולן. כוחותינו הטילו ביומיים האחרונים בסוריה למעלה מ-160 חימושים ונערכים בתגבור כוחות להסלמה של מספר ימי קרב ולהגברת התקיפות בהתאם לצורך.

בצה"ל אומרים שהמשטר הסורי כיתר את סווידא מכל כיווניה, כחלק מרצון של המשטר לבסס משילות, וכי יש מעשי טבח של ג'יאהדיסטים מטעם המשטר, ששולט עם כוחותיו במרחב. כ-200 חיילי צבא סוריה נמצאים בתוך סווידא, ועוד כ-1000 חמושים גי'אהדיסטים מסביב.

עוד אמרו בצה"ל כי לא נערכו לחציית הדרוזים הישראלים לסוריה, וכי כניסה קרקעית של כוחותינו אינה על הפרק כרגע. עם זאת, בהנחיית הרמטכ"ל יוזזו כוחות איסוף ולוחמים לרמת הגולן, כשגם אוגדה 98 הנמצאת בעזה קיבלה פקודה להיערך לתזוזה צפונה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News