כ-1000 דרוזים ישראלים חצו היום (רביעי) את הגבול מישראל לסוריה, כאשר אוטובוסים נוספים בדרכם לרמת הגולן. כוחותינו הטילו ביומיים האחרונים בסוריה למעלה מ-160 חימושים ונערכים בתגבור כוחות להסלמה של מספר ימי קרב ולהגברת התקיפות בהתאם לצורך.
בצה"ל אומרים שהמשטר הסורי כיתר את סווידא מכל כיווניה, כחלק מרצון של המשטר לבסס משילות, וכי יש מעשי טבח של ג'יאהדיסטים מטעם המשטר, ששולט עם כוחותיו במרחב. כ-200 חיילי צבא סוריה נמצאים בתוך סווידא, ועוד כ-1000 חמושים גי'אהדיסטים מסביב.

עוד אמרו בצה"ל כי לא נערכו לחציית הדרוזים הישראלים לסוריה, וכי כניסה קרקעית של כוחותינו אינה על הפרק כרגע. עם זאת, בהנחיית הרמטכ"ל יוזזו כוחות איסוף ולוחמים לרמת הגולן, כשגם אוגדה 98 הנמצאת בעזה קיבלה פקודה להיערך לתזוזה צפונה.
מדובר צה"ל נמסר: "לאחר רצף התקיפות הלילה כנגד כוחות המשטר הסורי הנחה ראש המטה הכללי, רא״ל אייל זמיר, על תגבור נוסף של אמצעי איסוף ותקיפה והסטת כוחות לפיקוד הצפון בכדי להגביר את קצב התקיפות ואת עצירת ההתקפות נגד הדרוזים בסוריה.
צה״ל מחויב לברית העמוקה עם אחינו הדרוזים ובתוך כך תוקף מטרות ברחבי סוריה על מנת להגן עליהם במרחב א-סווידא, הר הדרוזים, ובכל מקום שבו נדרש. גזרת אוגדה 210 תתוגבר בעוד כוחות במרחב הגבול ובמוצבים ברצועת האבטחה.
מעבר הגדר לסוריה ללא שליטה מסכנת את הדרוזים ואת כוחותינו וצריכה להיעצר באופן מיידי".

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה נתניהו לאירועים בגבול סוריה והזהיר את הדרוזים: "אתם מסכנים את חייכם. אתם יכולים להירצח, אתם יכולים להיחטף ואתם פוגעים במאמצים של צה"ל. ולכן אני מבקש מכם – חזרו לבתיכם, תנו לצה"ל לפעול".
בתוך כך, שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס גם הוא לעימותים בסוריה בין הדרוזים לאנשיו של אל-ג'ולאני, כמו גם למחאות מצד הדרוזים בישראל לאור העימותים, ושיגר מסר מאיים למשטר הסורי: "נגמרו האיתותים בדמשק – כעת יבואו מכות כואבות".
זמן קצר לאחר אזהרתו של שר הביטחון, כתבנו הלל ביטון רוזן דיווח כי חיל האוויר תקף סמוך למבנה המטכ"ל הסורי במרכז דמשק. עוד הוסיף כתבנו כי מטוסינו תקפו את הארמון של מנהיג סוריה החדש אל ג'ולאני, תקיפת אזהרה.

כזכור, לאחר הכרזתו של ראש העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוופק טריף, על "יום זעם", כוחות צה"ל זיהו עשרות חשודים שניסו לחדור לשטח ישראל משטח סוריה במרחב חאד'ר.
האירועים מגיעים לאחר שבימים האחרונים התקיימו עימותים אלימים בין הבדואים לדרוזים במחוז א-סווידא. אנשיו של שליט סוריה אל ג'ולאני הגיעו לאזור כדי "להשתלט" על האירועים, ולמעשה ניצלו זאת על מנת להפעיל כוח ולכפות את שלטונו.

אתמול, דיווח כתבנו לענייני ערבים אחיקם הימלפרב, כי לאחר שהושג הסכם בין הבדואים לדרוזים, הצבא הסורי הג'יהאדיסטי של אבו מוחמד אל ג'ולאני נכנס להר הדרוזים, א-סווידא וזה היה אלים מאד.
חייליו הסונים של אל ג'ולאני נכנסו והחלו להשפיל את הדרוזים, בעודם שטופי שנאה עדתית. במיוחד הם נהנו לגלח בסדיסטיות את השפמים של השבויים הסורים שתפסו, כפי שנראה בתיעודים רבים שפורסמו.
