נשיאות סוריה בראשותו של הדיקטטור אבו מוחמד אל-ג'ולאני הוציאה היום (רביעי) הודעת גינוי לטבח בדרוזים במחוז א-סווידא: "אנו עוקבים בעניין אחר ההפרות המצערות שפגעו באזורים מסוימים", נאמר, "מעשים הנמצאים בגדר התנהגות פלילית אינם יכולים להתקבל בשום פנים ואופן והם מנוגדים לעקרונות המדינה".
"אנו נותנים עדיפות גבוהה להגנה על הביטחון והיציבות ברחבי סוריה. אנו מבטיחים לאנשינו באס-סווידה כי זכויותיהם תמיד יהיו מוגנות ולא נאפשר לאף צד להתעסק בביטחונם וביציבותם".

כ"ץ: "צה"ל יעלה את רף התגובות מול סוריה אם המסר לא יובן"
הדבר מגיע לאחר הודעתו של שר הביטחון ישראל כ"ץ, שאיים על המשטר הסורי: "צה"ל ימשיך לתקוף כוחות משטר עד לנסיגתם מהמרחב – וגם יעלה בקרוב את רף התגובות מול המשטר אם המסר לא יובן".
"המשטר הסורי חייב להניח לדרוזים בסווידא ולהסיג את כוחותיו לאחור. כפי שהבהרנו והזהרנו – ישראל לא תפקיר את הדרוזים בסוריה ותכפה את מדיניות הפירוז עליה החלטנו".

הפרצוף האמיתי של אל-ג'ולאני: כך הושפל ונרצח השייח' הדרוזי
בתוך כך, צה"ל ממשיך בתקיפות נגד מטרות צבאיות של המשטר הסורי בדרום סוריה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה וממשיכים לתקוף טנקים, מטולי רקטות, אמצעי לחימה וטנדרים חמושים במקלעים כבדים, שעושים את דרכם למרחב א-סווידא שבדרום סוריה.
כמו כן, הותקפו צירי הגעה לביצוע חסימות במרחב. "צה"ל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות והפעילות נגד האזרחים הדרוזים בדרום סוריה ובהתאם להנחיות הדרג המדיני תוקף במרחב ומוכן לתרחישים השונים", נמסא מטעם דובר צה"ל.
