ראש העדה הדרוזית בישראל, השיח' מוופק טריף, הוציא הבוקר (רביעי) הודעה בשם העדה, בעקבות הטבח וההתעללות בדרוזים בסוריה ע"י משטר אל-ג'ולאני – ואיים על ממשלת ישראל: "תבחרו – שותפות עם העדה הדרוזית או עם דאע"ש".
"טבח מזעזע ואכזרי מתרחש בשעות אלה בהר הדרוזים שבדרום סוריה. אזרחים חפים מפשע – נשים, ילדים וזקנים – נרצחים בדם קר. לצערנו, צה"ל וממשלת ישראל, על אף התחייבויותיהם המפורשות, לא נוקטים כל פעולה ממשית לעצירת ההרג".
"העדה הדרוזית בישראל עומדת כבר שנתיים בחזית מלחמתה של מדינת ישראל באויביה, מוסרת נפש, נלחמת ונופלת, בשם ערכים משותפים של הגנה וביטחון. כעת, אנו מצפים מממשלת ישראל להיכנס למערכה באופן שאינו משתמע לשני פנים, למען אחינו הנטבחים בסוריה, בדיוק כפי שאנו עומדים בחזית למענה של המדינה".

הפרצוף האמיתי של אל-ג'ולאני: כך הושפל ונרצח השייח' הדרוזי
ימי אבל ושביתה כללית ביישובים הדרוזים
"בשעת חירום זו, ולאור חומרת האירועים, הנהגת העדה הרוחנית וראשי הרשויות הדרוזיות מכריזים על ימי אבל לאומיים ושביתה כללית בכלל היישובים הדרוזיים בישראל. במקביל, הנהגת העדה קוראת לכל בני העדה להיערך בכל האמצעים הנדרשים לחציית הגבול, במטרה לסייע לאחיהם הנטבחים בסוריה".
"בשם בני העדה הדרוזית בישראל, פנינו לראש הממשלה, לנשיא המדינה ולראשי מערכת הביטחון בדרישה מיידית לתקיפה אווירית שתסכל את כוחות הרצח הפועלים בדרום סוריה. אם לא תתבצע פעולה נחושה, המשבר בינינו לבין מדינת ישראל יעמיק באופן מסוכן וחסר תקדים".

בעקבות המצב בסוריה: הדרוזים בצפון חסמו כבישים כמחאה | צפו
מוקדם יותר הבוקר, שר הביטחון ישראל כ"ץ איים על המשטר הסורי בראשות אבו מוחמד אל-ג'ולאני: "צה"ל ימשיך לתקוף כוחות משטר עד לנסיגתם מהמרחב – וגם יעלה בקרוב את רף התגובות מול המשטר אם המסר לא יובן".
לדבריו, "המשטר הסורי חייב להניח לדרוזים בסווידא ולהסיג את כוחותיו לאחור. כפי שהבהרנו והזהרנו – ישראל לא תפקיר את הדרוזים בסוריה ותכפה את מדיניות הפירוז עליה החלטנו".
