השר וחבר הקבינט זאב אלקין מתח הבוקר (רביעי) בריאיון לטל מאיר ב'ישראל הבוקר' ביקורת חריפה על המפלגות החרדיות שהודיעו על פרישה מהממשלה על רקע משבר חוק הגיוס, וטען כי מדובר בחוסר אחריות.
לדבריו, "ההחלטה של המפלגות החרדיות לעזוב בשיא המלחמה שאנו מנהלים היא החלטה חסרת אחריות ושגיאה קשה. בסופו של דבר, יש רגעים שבהם גם המאבקים המגזריים צריכים לעמוד בצד".

אלקין הוסיף כי פירוק הממשלה ושיתוק המדינה בעת הזו הם "לוקסוס שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה", במיוחד כאשר המטרה היא להכריע את חמאס. הוא קרא להגיע להבנות סביב חוק הגיוס, והדגיש כי "המציאות צריכה להשתנות, לא ניתן להמשיך במצב שהמגזר החרדי לא נושא בחלקו בנטל".

לאחר 4 חודשים: ישראל נערכת לחדש את אספקת החשמל לרצועת עזה
השר התייחס גם לסוגיות הבוערות בגזרה הדרומית. כשנשאל על הפרסום בחדשות 14 אמש האם הקבינט אישר את חידוש אספקת החשמל לרצועת עזה, השיב באופן נחרץ: "לא היה אישור כזה בקבינט. כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אני לא מכיר החלטה כזו".

אלקין הוסיף כי כדי להשיג הכרעה אמיתית מול חמאס, ישראל חייבת לפעול לא רק נגד הזרוע הצבאית, אלא גם לפרק את שלטונו האזרחי. "כל עוד חמאס שולט על האוכלוסייה ברצועת עזה, הוא כל הזמן משקם את עצמו", הסביר. "אנחנו חייבים לפגוע בכל המערך של השלטון האזרחי. אי אפשר שאנשים שהם בכירים בחמאס, גם אם הם בלי נשק, ירגישו בטוחים".
הוא קרא ליישם את התוכנית להקמת אזור הומניטרי שיפריד בין האוכלוסייה לחמאס, וטען כי מדובר בהחלטה שכבר התקבלה. "ראש הממשלה צודק. צריך לבצע את ההחלטה ולא לעכב אותה בתירוצים תקציביים או בטענה שזה ייקח יותר משנה".
בנוגע לעימותים בסוריה בין משטר אסד לדרוזים, קבע אלקין כי לישראל יש מחויבות ברורה. "מדינת ישראל חייבת להגן על הדרוזים בסוריה. זו חובתנו כלפי אחינו הדרוזים כאן בארץ ובהסתכלות אזורית כוללת". הוא אישר כי ישראל כבר התערבה צבאית: "עשינו את זה אתמול כשהתערבנו ופגענו בצבא הסורי. ההתערבות העוצמתית הזו גרמה להם לעצור, ועלינו להמשיך בכך".
