כתבנו הפולטי מוטי קסטל דווח הבוקר (רביעי) כי ישיבת הקבינט המצומצם שהתקיימה הלילה בעניין ה"עיר ההומניטרית" ברפיח הסתיימה לאחר כשלוש וחצי שעות ללא החלטות קונקרטיות.
במקביל, ברקע המשבר הקואליציוני הין הממשלה למפלגות החרדיות ולמרות איומי ש"ס בפרישה ולאחר שנעדר מהדיון הקודם – יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע הפעם לדיון אך עזב אותו בשלב מוקדם יחסית.

כזכור בישיבה הקודמת שהתקיימה ביום ראשון בערב, נציגי צה"ל טענו כי בניית העיר עתידה לעלות עשרות מיליארדי שקלים, וכי הקמתה תיקח יותר משנה.

מחאה על הגיוס? דרעי לא השתתף בקבינט המצומצם
ראש הממשלה נתניהו זעם על הדברים: "זה לא ריאלי, ביקשתי משהו בר יישום בטווח זמן הגיוני". נציגי הצבא השיבו: "יקח חודשים רק כדי להעביר עשירית מהאוכלוסיה".
השר בן גביר אמר בתגובה: "לא הבנתי, כמה אנשים עוברים בנתב"ג מדי יום שיקח לכם כ"כ הרבה זמן לבנות אופרציה כזו?". בהיעדר החלטות, נקבע דיון המשך ליום שלישי.
