לאחר הצהרתו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, גורמים בש"ס תקפו: "מהלך הרמייה שהוביל אדלשטיין לאורך השנה האחרונה ונחשף הערב רשמית, לא נובע מדאגה לחיילים או לנשות המילואימניקים אלא מנקמה בנתניהו ובאריה דרעי".
לדבריהם, "בימים אחרי שבעה באוקטובר, בעוד ישראל נלחמת על חייה, עסק אדלשטיין במהלך פוטש שנועד להפוך אותו לראש הממשלה. אנשים רמי מעלה הגיעו לביתו של דרעי שוב ושוב, ואמרו שאדלשטיין ולפיד מתואמים על הצעת אי אמון שבמסגרתה האופוזיציה תמליך את אדלשטיין במקום נתניהו".

יולי אדלשטיין: "באתי למצוא חוק שיגייס לצה"ל, המתווה – פשרה"
"הם הציעו הצעות מפתות מאין כמותן כדי שש"ס תצטרף למהלך ותעניק לו את הקולות הדרושים. דרישות אלה נדחו על הסף בין היתר מההבנה איזו רוח גבית יקבל מכך סינוואר וציר הרשע כולו. כפי שאז פעל רק לטובת עצמו ולא לטובת המדינה והצבא, כך גם עכשיו".

מנגד, גורמים ב"יש עתיד" תקפו את ש"ס: "זה מאוד מרשים אותנו שבמשך שנה ושמונה חודשים דרעי שמר בסוד הצעות כל כך דרמטיות, ורק עכשיו פתאום הוא נזכר בהן בדרך פלא. כמובן שלא היה ולא נברא".

הסיעות החרדיות: פיטורי אדלשטיין לא ירצו אותנו – רוצים חוק
המערכת הפוליטית נכנסה הלילה לסחרור לאחר שמפלגת יהדות התורה הודיעה על פרישה מהקואליציה ומהממשלה, מהלך שמותיר את ראש הממשלה נתניהו עם רוב דחוק של 61 חברי כנסת בלבד. ברקע המשבר עומד נוסח חוק הגיוס, שלטענת הסיעות החרדיות חורג מהסיכומים שהושגו עם אדלשטיין.
בתוך כך, בליכוד יש מי שמגנים את אדלשטיין על התעקשותו להעביר את החוק למרות התנגדות הסיעות החרדיות, וזאת מחשש שהדבר יפיל את ממשלת הימין בראשות רה"מ נתניהו. חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה היום לפרישה בראיון לתוכנית 'ישראל הבוקר' ולא חסכה במילים קשות כלפי חבר סיעתה. כשנשאלה האם החלטת 'יהדות התורה' לפרוש נכונה, גוטליב השיבה נחרצות: "צודקים!".
