מניות ארה"ב עלו היום (שלישי) לאחר שדוחות אינפלציה לצרכן הצביעו על האצה ביוני, כשבמקביל נפתחו עונת הדוחות הכספיים ורווחי הבנקים הפתיעו לטובה. מניית אנבידיה זינקה בעקבות דיווח כי קיבלה אישור ממשל טראמפ לחידוש מכירת שבבים לסין.
מדד S&P 500 עלה ב-0.4% ונאסד"ק, שמובילות בו מניות טכנולוגיה, עלה ב-0.8%. מדד דאו ג'ונס ירד קלות, אך נותר קרוב לרמות שיא. הדחיפה המשמעותית ביותר נרשמה במניית אנבידיה (NVDA), שקפצה ב-4.1% לאחר הודעת החברה על עסקה עם בייג'ינג, אשר קיבלה גיבוי רשמי מממשל טראמפ – שינוי מדיניות מהותי מול ההקפאה שהייתה קודם לכן מול סין.

נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש יוני הצביעו על עלייה חודשית של 0.3% ושנתית של 2.7% – האצות משמעותיות לעומת מאי, הנתפסות כקשורות לגל החדש של המכסים שהוטלו על ידי טראמפ.
במקביל, בנקים גדולים פתחו את עונת הדוחות. ג'יי.פי. מורגן וסיטיבנק הפתיעו לטובה, בעוד וולס פארגו ירד לאחר שהוריד את תחזית הרווחיות השנתית. העלייה בפעילות המיזוגים והרכישות תורמת אף היא לשוק.

מאחורי הקלעים, נמשך הלחץ ממדיניות הסחר של טראמפ. הנשיא איים השבוע להטיל מכסים של 30% על האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו החל מה-1 באוגוסט. האיומים הללו משפיעים גם על הציפיות להחלטת הריבית הקרובה של הפדרל ריזרב בעוד כשבועיים, כאשר רבים מעריכים כי ההחלטה תידחה, ולאחר מכן תגיע הורדת ריבית בספטמבר.
במקביל, מניית MP Materials קפצה ב-22% בעקבות הסכם עם אפל לרכישת מגנטים נדירים ב-500 מיליון דולר – כחלק ממאמצי החברה לבסס את שרשרת האספקה בארה"ב. אפל התחייבה להוצאה כוללת של 500 מיליארד דולר על ייצור מקומי, בין היתר בלחץ ממשל טראמפ המאיים להטיל מכסים של 25% על מכשירי אייפון המיוצרים בחו"ל.
