הציבור הישראלי ממשיך לאמץ את הטכנולוגיה ומצביע בנייד: נתוני חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים) למחצית הראשונה של שנת 2025 חושפים זינוק מרשים של 41.9% בהיקף השימוש בארנקים דיגיטליים. למרות המצב הביטחוני וההגבלות על המשק, סך ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים הגיע לסכום שיא של 43.05 מיליארד שקלים.
מדובר בעלייה משמעותית של למעלה מ-12.7 מיליארד שקלים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו ההוצאות על 30.33 מיליארד שקלים. על פי הנתונים, ההוצאה היומית הממוצעת של הישראלים דרך הארנקים הדיגיטליים עמדה על סכום של למעלה מ-237.8 מיליון שקלים.

הנתונים גם מצביעים על כך שהארנקים הדיגיטליים תופסים נתח שוק הולך וגדל מכלל הרכישות בבתי העסק. בחציון הראשון של השנה, היוו התשלומים הדיגיטליים 38.2% מסך ההוצאות בעסקאות פיזיות, אשר הסתכמו בכ-112.7 מיליארד שקלים. מדובר בקפיצה משמעותית המעידה על שינוי עמוק בהרגלי הצריכה של הישראלים, המעדיפים יותר ויותר את הנוחות והמהירות של תשלום באמצעות הטלפון הנייד.
טלי הולנברג, סמנכ"לית שבא, מסבירה את המגמה: "הנתונים מצביעים על כך שההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים ממשיכות לצמוח בקצב גבוה, גם כאשר היקף הרכישות בעסקאות פיזיות צומח באיטיות בשל הגבלות ביטחוניות על פעילות המשק".
לסיכום, בעוד סך ההוצאות בכרטיסי אשראי בחציון הראשון של 2025 הסתכם בכ-270.3 מיליארד שקלים, הארנקים הדיגיטליים מהווים כבר 15.9% מכלל ההוצאות, נתון המדגים את הפיכתם לחלק בלתי נפרד מהכלכלה הישראלית.
