ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה הודיעה הלילה (שני) כי תשוב בקרוב למכור את שבבי הבינה המלאכותית המתקדמים שלה לסין, לאחר שהממשל האמריקאי הבטיח לה להעניק את הרישיונות הדרושים. מדובר בהקלה משמעותית במגבלות היצוא, שנכנסו לתוקף באפריל האחרון כחלק ממאבק אמריקאי למנוע טכנולוגיה מתקדמת מהשלטון הסיני.
השבב המדובר, H20 פותח במיוחד עבור השוק הסיני בעקבות הגבלות שהטיל ממשל ביידן בשנה שעברה. אך באפריל השנה, עם חזרתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, נאסר גם השבב הזה, בשל חשש שיוכל לשמש את הצבא הסיני. כעת, פחות מארבעה חודשים לאחר מכן, וושינגטון מאותתת על כיוון חדש.

בהודעת החברה נמסר כי הממשל האמריקאי ישיב את האפשרות לייצא את השבב, מה שמרמז על התחממות מסוימת ביחסים בין סין לארצות הברית. רק בחודש מאי, שתי המעצמות הכריזו על הפסקת אש זמנית במלחמת המכסים, וקבעו יעד: להגיע להסכם רחב עד ה-12 באוגוסט.
במקביל, גם סין החלה להוריד את רף המתיחות והקלה על מגבלות היצוא של מחצבים נדירים המהווה מרכיב קריטי בתעשיית השבבים, ואילו ארה"ב שחררה הגבלות על חברות אמריקאיות שפועלות בתחום תכנון שבבים בסין.

אנבידיה שתופסת כיום מקום מרכזי בעולם ה-AI, רואה בשוק הסיני יעד קריטי וסין נחשבת לאחת הלקוחות הגדולות שלה. מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, ניהל בחודשים האחרונים מאמצים מול וושינגטון ובייג'ינג במקביל, במטרה לאפשר את חידוש היצוא.

אנבידיה עושה היסטוריה: חצתה שווי שוק של 4 טריליון דולר
לפי הודעת אנבידיה, הואנג, שנמצא בימים אלו בביקור בסין נפגש לפני עם נשיא ארה"ב טראמפ ועם בכירים בממשל הסיני. בוושינגטון הדגישו את מחויבות החברה לחדשנות אמריקאית וליצירת מקומות עבודה, בבייג'ינג שוחח על שילוב AI בכלכלה, ועל קידום מחקר בטוח ואחראי. במשרד המסחר האמריקאי סירבו להתייחס לפניית התקשורת האמריקאית בנושא.
