בייג'ינג פרסמה היום (שני) נתוני סחר לפיהם היצוא הסיני לארצות הברית צנח ב־34.5% בחודש מאי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועמד על 28.8 מיליארד דולר בלבד. סך היצוא הכללי של סין עלה ב־4.8%, פחות מהציפיות, בעוד שהיבוא ירד ב־3.4% – מה שהותיר עודף סחר של 103.2 מיליארד דולר.
לצד הירידה ביצוא לארה"ב, היצוא לדרום מזרח אסיה ולאיחוד האירופי דווקא רשם עלייה חדה של 14.8% ו־12% בהתאמה. כלכלנים מסבירים כי ההאצה ביצוא לשווקים אלו סייעה לבייג'ינג למתן את הפגיעה מהעימות המתמשך עם וושינגטון.

ברקע הנתונים המאכזבים, צפוי להתקיים היום סבב שיחות חדש בלונדון בין נציגי ארה"ב וסין, לאחר שיחת טלפון שקיימו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג. זאת, בתקווה ליישר את ההדורים במלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות.

למרות השעיה זמנית של מכסים הדדיים ל־90 יום, המתיחות נמשכת סביב נושאים נוספים, בהם מגבלות על סטודנטים סינים בארה"ב, תעשיית השבבים, ומשאבים רגישים כגון "מתכות אדמה נדירה".
במקביל, פורסמו היום גם נתוני אינפלציה המעידים על היחלשות בביקושים בסין: מדד מחירי הצרכן ירד ב־0.1% ומדד מחירי היצרנים ירד ב־3.3% – הרמה הנמוכה ביותר מזה כשנתיים. כלכלנים מזהירים מהשפעות הדפלציה המתמשכת על הצריכה הפנימית ועל יציבות הצמיחה.
