accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

גורם מדיני בכיר: "התקיפות בסוריה מתואמות עם האמריקנים"

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

4

5

like

1

dislike

בשל המצב הנפיץ בסוריה, ראש הממשלה ושר הביטחון לא נכחו בישיבת הממשלה וקיימו הערכת מצב • גורם מדיני בכיר שוחח עם חדשות 14 ואמר: "התקיפות בסוריה והמדיניות התקיפה במדינה מתואמים עם האמריקנים" • בדרג המדיני לוקחים את האירועים ברצינות ונחושים להגן על הדרוזים


ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ לא נכחו בישיבת הממשלה היום (שלישי) וקיימו חיתוך מצב של כשעתיים בנושא סוריה. בדרג המדיני לוקחים את האירועים ברצינות ונחושים להגן על הדרוזים גם אם ישראל תאלץ להפעיל הרבה אש.

בתוך כך, גורם מדיני בכיר שוחח עם חדשות 14 ואמר: "התקיפות בסוריה והמדיניות התקיפה במדינה מתואמים עם האמריקנים". כאמור, מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ הנחו את צה"ל לתקוף באופן מיידי כוחות של משטר סוריה החדש ונשק שהוכנסו למרחב א-סווידא בדרום סוריה, זאת בניגוד למדיניות הפירוז הנהוגה באזור.

סיור של שטח של מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי בסוריה עם מפקדים נוספים |
maximize-image
images-count1+
כוחותינו בסוריה | צילום: דובר צה"ל

בהודעת לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון נמסר כי ישראל רואה עצמה מחויבת להגן על הדרוזים בסוריה, "בשל ברית האחים העמוקה עם אזרחינו הדרוזים בישראל, והקשר ההיסטורי והמשפחתי שלהם עם הדרוזים שמעבר לגבול".

ביום השני ברציפות, כוחותינו תקפו באמצעות כטמ"מ במרחב א-סווידא שבדרום סוריה, משוריין של צבא אסד לשעבר. התקיפות מגיעות ברקע עימותים קשים בדרום המדינה בין הדרוזים לבין אנשיו של אל-ג'וליאני.

maximize-image
images-count1+
הרמטכ"ל אייל זמיר בסוריה | צילום: דובר צה"ל

אמש, התייחס שר הביטחון ישראל כ"ץ לתקיפות צה"ל והבהיר כי מדובר במסר תקיף למשטר הסורי. לדבריו, "צה"ל תקף מטרות בסוריה כמסר וכאזהרה ברורה, לא נאפשר פגיעה בדרוזים בסוריה. ישראל לא תעמוד מנגד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News