ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ הנחו היום (שלישי) את צה"ל לתקוף באופן מיידי כוחות של משטר סוריה החדש ונשק שהוכנסו למרחב א-סווידא בדרום סוריה, וזאת בניגוד למדיניות הפירוז הנהוגה באזור.

יום שני ברציפות: כוחותינו תקפו בדרום סוריה
על פי ההנחיה, הכנסת הכוחות והאמל"ח לשטח הסמוך לגבול ישראל מהווה איום ישיר ומפרה את הסיכום למניעת נוכחות צבאית סורית בדרום המדינה. התקיפה בוצעה ברקע הדיווחים על עימותים חריפים בין כוחות המשטר לבין בני העדה הדרוזית.
בהודעת לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון נמסר כי ישראל רואה עצמה מחויבת להגן על הדרוזים בסוריה, "בשל ברית האחים העמוקה עם אזרחינו הדרוזים בישראל, והקשר ההיסטורי והמשפחתי שלהם עם הדרוזים שמעבר לגבול".
מטרת התקיפה היא כפולה: להרתיע את המשטר החדש מהמשך פעילותו נגד הדרוזים, ולשמור על המרחב מפורז כפי שהוחלט לטובת ביטחונה של ישראל.

מיד לאחר הודעת ראש הממשלה דובר צה"ל הוציא הודעה בה נאמר: "בהנחיית הדרג המדיני, צה"ל החל לפני זמן קצר לתקוף כלים צבאיים של כוחות המשטר הסורי בא-סווידא שבדרום סוריה.
זאת לאחר שהחל מאתמול (ב׳) בשעות הערב, זוהו שיירות שכללו נגמ״שים וטנקים של המשטר הסורי, ונעו לכיוון א-סווידא שבדרום סוריה. בהמשך לכך, צה"ל תקף מספר כלי רק״ם מסוג טנקים, נגמ״שים ומטל״רים וכן דרכי גישה, על מנת לשבש את הגעתם למרחב".
