accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ההישגים המדהימים של ישראל באולימפיאדה הבינלאומית למדעים

רבקה שורק

רבקה שורק

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

2

like

0

dislike

המוח היהודי: מול נציגים מ-90 מדינות, רשמה נבחרת ישראל בכימיה הישג יוצא דופן באולימפיאדה באיחוד האמירויות, עם שתי מדליות זהב ושתי מדליות כסף שהוענקו לארבעת חברי המשלחת • שר החינוך: "כל אחד מהזוכים הוא סיפור של התמדה, כישרון וליווי חינוכי שמאמין בילד לכל אורך הדרך"


עונת האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים בעיצומה, וישראל רושמת הישג מרשים במיוחד: נבחרת הכימיה הישראלית חזרה השבוע מהאולימפיאדה הבינלאומית בכימיה עם ארבע מדליות, שתיים מזהב ושתיים מכסף. התחרות, שנערכה באיחוד האמירויות, כללה 354 מתחרים מ־90 מדינות ברחבי העולם.

באולימפיאדה השתתפו תלמידים מצטיינים שנבחנו על ידע עיוני וניסויי בכימיה ברמה אקדמית. את ישראל ייצגה נבחרת בת ארבעה תלמידים, כולם עלו על דוכן המדליות: איתמר בן שמואל, תלמיד כיתה י"א מהכפר הירוק ברמת גן, זכה במדליית זהב, יונתן גונטמכר, תלמיד כיתה י"ב מהגימנסיה הריאלית ע"ש קררי בראשון לציון, זכה במדליית זהב, עומר זכריה בן־עמי, תלמיד כיתה י"ב מעירוני ד' בתל אביב, זכה במדליית כס, ויהונדב מרינברג, תלמיד כיתה י' מישיבת הר עציון לצעירים באלון שבות, תושב מזכרת בתיה, זכה במדליית כסף.

שר החינוך, יואב קיש |
maximize-image
images-count1+
שר החינוך, יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך יואב קיש בירך על ההישג ואמר: "מאחורי כל מדליה עומד תלמיד ישראלי עם ברק בעיניים, סקרנות בלב ונכונות לעבוד קשה. ילדים כמו איתמר, יונתן, עומר ויהונדב העזו לחלום רחוק, והלכו עם זה עד הסוף. כל אחד מהם הוא סיפור של התמדה, כישרון וליווי חינוכי שמאמין בילד לכל אורך הדרך. ההישג באולימפיאדת הכימיה הוא לא רק נקודת שיא, הוא תוצאה של עשייה יומיומית שקטה, של שותפות עמוקה בין משרד החינוך, מרכז מדעני העתיד והטכניון, ושל צוותים שלא מפסיקים לראות את הילד גם כשהם עוסקים במדע".

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ירום אריאב, הצטרף לברכות: "מדינת ישראל מתברכת בהישגים פורצי הדרך של חברי נבחרת ישראל בכימיה. הישגיהם הם עדות ליכולות הגבוהות, לחשיבה מדעית ויצירתית יוצאת דופן, ולהתמדה ומחויבות למצוינות. איתמר, יונתן, עומר ויהונדב, יחד עם עשרות תלמידים נוספים מהנבחרות המדעיות הם מקור השראה ותקווה. הם דור העתיד של המדע, המחקר והחדשנות הישראלית".

maximize-image
images-count1+
קמפוס הטכניון בחיפה | צילום: הדס פרוש, פלאש90

נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, ציין כי ההצלחה היא תוצר של הכשרה ממוקדת: "אנו בטכניון גאים להכשיר את דור העתיד של מדעני ישראל. התלמידים עוברים מיון והכנה במסגרת תוכנית ייעודית בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך, בניהולו של פרופ’ זאב גרוס. הזכייה בתחרות הבינלאומית היא הישג משמעותי, ואני מקווה לראות את התלמידים האלו ממשיכים את דרכם האקדמית בטכניון".

המנהל האקדמי של נבחרת הכימיה, פרופ' גרוס, אמר: "התרגשתי מאוד לראות את חברי המשלחת המוכשרים שלנו עומדים על הבמה עם דגל ישראל באירוע בין־לאומי. בימים אלה, שבהם מרכז הכובד המדעי־טכנולוגי עובר טלטלה עולמית, חשוב יותר מתמיד להמריץ את הדור הצעיר בישראל להצטיין במדע הבסיסי ביותר – כימיה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News