מתן שרם, אחיו של סמל שלומי שרם הי"ד שנפל אמש (שני) יחד עם שניים מחבריו לטנק בקרב בג'באליה, שיתף בריאיון מרגש ליהודה שלזינגר את תחושותיו וזיכרונותיו מאחיו הבכור.

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בקרב בג'באליה
"לא הייתי בבית," הוא שיתף על הרגע בו נודע לו על האסון, "קיבלתי שיחה אמא שלי, היא אמרה לי לחזור הביתה דחוף. תפסתי את האוטובוס הקרוב, והגעתי הביתה ונמסרה לי הידיעה".

מתן תיאר את שלומי כאדם בעל תחושת שליחות עמוקה, שהתעצבה בישיבת 'דרך אבות' ובמכינה הקדם-צבאית בעצמונה. "הוא תרם המון, לא רק כינה, אלא לכל מי שמסביבו, חברים, משפחה, מורים. היה לו נורא חשוב לשרת במקום משמעותי, לשרת את המדינה".
מתן חשף את התוכן שיחתו האחרונה עם אחיו. "לאחרונה, הוא אמר לי בשיחה שהייתה לנו שהוא באמת מוכן להקריב את עצמו בשביל המדינה," גילה מתן, והוסיף "לא שאלתי אותו מה זאת אומרת? כי אצלנו זה פשוט מובן מאליו שנות הכלים בשביל המדינה. זה פשוט ברור אצלנו".
שלומי הי"ד, הבן האמצעי במשפחה, השאיר אחריו הורים, אחות גדולה ואח צעיר בן 11. הוא היה אמור לחגוג יום הולדת 22 בעוד חודשיים. "קשה קצת לעכל את זה," אמר מתן בקול שבור. "לראות אותו עם 'השם יקום דמו' ולדבר עליו בעבר, זה בלתי אפשרי. נתפס בשבילי. אני עוד לא באמת מעכל את זה עד הסוף. הוא נורא חסר".
