accessibility-icon
share-icon
ביטאון יהדות התורה | צילום: פלאש 90
ביטאון יהדות התורה | צילום: פלאש 90

ביטאון יהדות התורה במתקפה: רה"מ נתניהו ניסה להטעות אותנו

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

50

8

like

13

dislike

לאחר שטיוטת חוק הגיוס נפסלה על ידי הסיעות החרדיות, ביטאון "יתד נאמן" מאשים את רה"מ נתניהו ב"ניסיון הטעיה" ומדווח על הוראת הרב לנדו לפרוש מיידית מהקואליציה, זאת על רקע הכישלון בהסדרת מעמד בני הישיבות ו"הפרת הסכמות והתחייבויות" מטעם הליכוד ויולי אדלשטיין


ביטאון "יתד נאמן", המזוהה עם מפלגת יהדות התורה ובמיוחד עם סיעת "דגל התורה", שהיא הזרם החרדי-ליטאי במפלגה, יוצא הלילה (בין שני לשלישי) במתקפה נגד רה"מ נתניהו וטוען כי ניסה להטעות את נציגי המפלגה, לאחר שחלקה כבר הודיעה על פרישתה מהקואליציה. עוד נכתב כי ההחלטה לפרוש הגיעה בשל "חוסר המנהיגות" של רה"מ.

בשער העיתון נכתב כי "הוראת רבינו מרן שליט"א נמסרה במכתב אליו הצטרף מרן הגרמ"ה הירש שליט"א. בהוראתו כתב כי 'היות ורשויות השלטון פעם אחר פעם אינם עומדים בהתחייבויותיהם להסדיר את מעמדם החוקי של בני הישיבות, דעתי היא כי יש לסיים מיידית את ההשתתפות עם הממשלה והקואליציה, ובכלל זה לפרוש לאלתר מכל התפקידים הכרוכים בזה'".

עוד נכתב כי "לאחר שבשעות הערב הוגשה טיוטת חוק שמתנערת מההבנות וההסכמות והיה ניסיון הטעיה נוסף של הרגע האחרון ע"י נתניהו, הודיעה סיעת 'דגל התורה' להנהלת הקואליציה על פרישתה מהקואליציה, בשל אי כיבוד ההסכמים הקואליציוניים, בשמירה על מעמדם של בני הישיבות".

בהמשך נכתב כי "פרישת סיעת "דגל התורה", מגיעה לאחר שבועות ארוכים של הבטחות מצד הקואליציה, ומסכת שקרים ותעתועים על ידי יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין בנושא חוק הגיוס, ובעקבות חוסר מנהיגות של רה"מ בנימין נתניהו, שהובילו לכך שעד אתמול בערב לא הוגשה טיוטת חוק מוסכמת, שתאפשר לבני הישיבות להמשיך לשקוד על תלמודם כפי שהיה מאז ומעולם".

כאמור, בפרק הזמן שהעיתון ירד לדפוס הספיקה גם סיעת אגודת ישראל, ולמעשה – כל מפלגת יהדות התורה להודיע על פרישה מהממשלה ומהקואליציה, אם כי המעבר הרשמי לספסלי האופוזיציה טרם התבצע רשמית.

ההודעה על הפרישה הגיעה על רקע מתיחות גוברת בין הסיעות החרדיות לליכוד, ובראשן עם חבר הכנסת יולי אדלשטיין, שלטענתן קידם נוסח חוק שאינו מקובל עליהן. עם זאת, גורמים חרדים הבהירו כי אף שהח"כים פרשו מתפקידיהם, עדיין לא מדובר בחבירה רשמית לאופוזיציה – כאשר לשם הדרך עוד ארוכה.

בהודעת אגודת ישראל נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר הוראה ישירה ממועצת גדולי התורה. גם דגל התורה פעלה בהתאם לפסיקתו הברורה של מרן הגאון הרב דב לנדו, שקבע כי מדובר בפגיעה חמורה בלומדי התורה. במכתבו החריף טען הרב כי שלטונות המדינה מבקשים "להצר את חייהם של בני הישיבות, להשפילם ולרמוס את מעמדם", ולכן אין מנוס מהתנתקות מוחלטת מהשתתפות בקואליציה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News