דרמה פוליטית גדולה מאוד הערב בכנסת ישראל. בשל משבר חוק הגיוס בין החרדים לבין הליכוד, בעיקר יולי אדלשטיין, מפלגת יהדות התורה הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) על פרישת חבריה מהקואליציה ומהממשלה. עם זאת, גורמים בסיעות החרדיות מוסרים לנו כי "אנחנו פורשים מהקואליציה אבל הדרך עד לחבירה לאופוזיציה עוד ארוכה". בתוך כך, חברי יהדות התורה הודיעו על פרישה מתפקידיהם – אך עדיין לא על פרישה מהקואליציה.
כאמור, לאחר שמפלגת דגל התורה הודיעה על פרישתה מהממשלה, גם אגודת ישראל הצטרפה אל המהלך – מה שמותיר את הקואליציה עם רוב דחוק של 61 חברי כנסת בלבד. שתי המפלגות המרכיבות את סיעת יהדות התורה נטשו את הקואליציה במחאה על טיוטת חוק הגיוס החדשה, שלדבריהן חורגת מההבנות ומפירה את התחייבויות הליכוד.

בהודעת אגודת ישראל נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם מועצת גדולי התורה, בשל נוסח החוק שהוצג הלילה ואינו עומד בדרישות ההלכתיות וההסכמות הפוליטיות. גם דגל התורה, בהוראת מנהיג הציבור הליטאי הרב דב לנדו, הודיעה על עזיבת הקואליציה. הרב לנדו הבהיר כי אין מנוס מהתנתקות מוחלטת מהממשלה, נוכח הניסיונות "להצר את צעדיהם של לומדי התורה, להשפילם ולרמוס את מעמדם".
