הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד חברת החדשות של ערוץ 12, בעקבות דבריו השנויים במחלוקת של העיתונאי ערד ניר, שכינה את העיר ההומניטרית המתוכננת להיבנות בדרום רצועת עזה "מחנה ריכוז".

ערד ניר: "הכוונה של ישראל – להפוך את רפיח למחנה ריכוז"
ההליך, שעשוי להוביל לקנס כספי נגד חדשות 12, מגיע בעקבות התבטאותו של ניר במהלך שידור, שנגע לתוכנית הישראלית להקים עיר אוהלים גדולה בעזה לשם ריכוז האוכלוסייה הפלסטינית מרפיח, אמר ניר: "הכוונה להפוך את רפיח לעיר מקלט הומניטרית היא שם נרדף למחנה ריכוז… כשמרכזים אנשים במחנות אוהלים על פני הריסות ונותנים להם שם אוכל, זה מחנה ריכוז".
דבריו עוררו סערה, בין היתר בשל השימוש בביטוי הטעון מבחינה היסטורית. המגישה השיבה לו בזמן אמת ואמרה כי "המונח מחנה ריכוז מחזיר אותנו לתקופות אחרות", אך ניר עמד מאחורי אמירתו, תוך שהוא מבקש לחדד את ההבחנה העיתונאית שביקש להציג.
זה ערוץ של חמאס? pic.twitter.com/bp2NRkB8wW
— ינון מגל (@YinonMagal) July 9, 2025
לאחר הסערה שדבריו יצרו, פרסם ניר התנצלות ברשת החברתית X: "לא התכוונתי לפגוע באיש. רבים נפגעו מהשימוש בביטוי הטעון כל כך בהיסטוריה היהודית ובהוויה הישראלית – ואת סליחתם אני מבקש".
למרות ההתנצלות, הרשות השנייה מצאה לנכון לנקוט בהליך רגולטורי נגד הערוץ, מהלך שממחיש את הרגישות הרבה בשיח הציבורי סביב השימוש במונחים היסטוריים בעלי משקל מוסרי וטראומטי.
