accessibility-icon
share-icon
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ערד ניר: "הכוונה של ישראל - להפוך את רפיח למחנה ריכוז"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

128

8

like

47

dislike

מגיש חדשות 12 ערד ניר טען בשידור באופן מקומם כי ישראל מתכוונת להפוך את רפיח למחנה ריכוז • "כשמרכזים אנשים במחנות אוהלים על פני הריסות ונותנים להם שם אוכל זה מחנה ריכוז", אמר ניר והוסיף כי "צריך לזכור גם את הקונוטציה"


מגיש חדשות 12 ערד ניר התבטא היום (רביעי) באופן מזעזע כלפי הפעילות של ישראל ברצועה, ותוכנית שר הביטחון ישראל כ"ץ להפוך מקומות בעזה לאזורים הומניטרים, שבהם התושבים יוכלו לקבל סיוע, זאת במטרה להפריד בין האוכלוסייה לבין מחבלי החמאס ולוודא שארגון הטרור לא משתלט על הסיוע.

"הכוונה שהוצהרה כאן בישראל להפוך את רפיח לאזור של עיר מקלט הומניטרית, שם נרדף למחנה ריכוז מתוך כוונה להעביר לשם או במילה יפה לנקז לשם אוכלוסייה", אמר ניר לפני שנתקל בהתנגדות מהקולגה שלו שניסתה להסתייג מדבריו.

אולם ניר המשיך "מחנה ריכוז זה מחנה ריכוז. וכשמרכזים אנשים במקום אחד זה מחנה ריכוז. כשמרכזים אנשים במחנות אוהלים על פני הריסות ונותנים להם שם אוכל זה מחנה ריכוז. וצריך לזכור גם את הקונוטציה, כן כי זה מחנה ריכוז. זה מה שמתכננים".

תוכנית "העיר ההומניטרית" של שר הביטחון ישראל כ"ץ היא יוזמה להקמת מתחם ברפיח, בדרום רצועת עזה, שמיועד לרכז את אוכלוסיית הרצועה. על פי התוכנית, בשלב הראשון יועברו כ-600 אלף פלסטינים מאזור המואסי למתחם זה, שיוקם בין ציר מורג לציר פילדלפי, לאחר בידוק ביטחוני, כאשר התושבים לא יורשו לצאת ממנו.

המטרה המוצהרת היא להפריד בין האוכלוסייה האזרחית למחבלי חמאס הפועלים בתוכה, ובשלב מאוחר יותר לרכז את כל אוכלוסיית עזה במתחם זה. התוכנית כוללת תכנון להקמת ארבעה מרכזים נוספים, בשיתוף קרן הסיוע האמריקנית GHF, כאשר העבודות עשויות להתחיל במהלך 60 ימי הפסקת אש, במידה ותיחתם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News