accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

וול סטריט: שבוע המסחר נפתח בירידות קלות

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יח תמוז ה'תשפה (14.07.25)

0

like

1

dislike

שווקי המניות בארה"ב פתחו היום את השבוע בירידות קלות, כאשר המשקיעים בוול סטריט נערכים לעדכון נתוני האינפלציה ולפתיחת עונת הדוחות הכספיים - וכל זאת על רקע התגברות החשש ממכסים חדשים שהוכרזו על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ


שווקי המניות בארה"ב פתחו היום (שני) את השבוע בירידות קלות, כאשר המשקיעים בוול סטריט נערכים לעדכון נתוני האינפלציה ולפתיחת עונת הדוחות הכספיים – וכל זאת על רקע התגברות החשש ממכסים חדשים שהוכרזו על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מדד S&P 500 ירד בכ-0.1%, מדד דאו ג'ונס איבד כ-0.2%, ואילו מדד נאסד"ק נותר כמעט ללא שינוי. הירידות מגיעות לאחר שהנשיא טראמפ הודיע בסוף השבוע כי בכוונתו להטיל מכסים של 30% על סחורות מהאיחוד האירופי וממקסיקו, החל מה-1 באוגוסט. המהלך מעורר דאגה בקרב משקיעים, שכן הוא עלול להחריף את המתיחות המסחרית ולפגוע ביציבות הכלכלית.

maximize-image
images-count1+
המסחר בוול סטריט, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

במקביל, השווקים ממתינים לדוח מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שיתפרסם במהלך השבוע. הדוח צפוי להשפיע על הערכות השוק לגבי החלטת הריבית הקרובה של הבנק הפדרלי בעוד כשבועיים, במיוחד לאור החשש מהשפעת המכסים על המחירים לצרכן.

בתוך כך, גם בשוק המטבעות הדיגיטליים נרשמה תנועה חדה: הביטקוין זינק לשיא חדש של יותר מ-120 אלף דולר. מחירי הכסף טיפסו לרמה הגבוהה ביותר מזה כמעט 14 שנה, כאשר משקיעים חיפשו מקלט בטוח מהתנודתיות בשווקים.

maximize-image
images-count1+
מטבעות קריפטו, תמונת אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

גם בזירה העסקית צפויה פעילות ערה: עונת הדוחות לרבעון השני נפתחת השבוע, עם דיווחים של הבנקים הגדולים, וביניהם וולס פארגו, שיצא לאחרונה ממגבלות רגולטוריות. ענקית הסטרימינג נטפליקס תפרסם את תוצאותיה ביום חמישי, ואילו חברות טכנולוגיה מובילות כמו ASML ו-TSMC יספקו תמונת מצב עדכנית על שוק השבבים.

בתוך כך, מניית אפל ירדה ב-1.2% במסחר המוקדם, על רקע לחץ גובר מצד המשקיעים לרענן את אסטרטגיית הבינה המלאכותית של החברה. לפי דיווחים, אפל שוקלת לרכוש סטארט-אפ בתחום כדי להאיץ את כניסתה לשוק. אנליסטים מעריכים כי רכישה כזו עשויה להרגיע את המשקיעים, במיוחד לאחר ירידה של 16% במניית אפל מתחילת השנה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News