הפרסום בחדשות 14: בכיר בקואליציה במתקפה חריפה נגד יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בעקבות היעדרותו החריגה מישיבת הקבינט המצומצם שהתקיימה אמש, זאת על רקע המשבר סביב חוק הגיוס ואיומי דרעי כלפי ראש הממשלה נתניהו.
"מדובר באיש חסר אחריות שמשתמש בקודש הקודשים של ביטחון המדינה לצרכים פוליטיים, ולא בפעם הראשונה", אמר הבכיר. הוא השווה את התנהלותו של דרעי להימנעותו מהצבעה על הסכמי אוסלו: "דווקא כעת כשמתגבשת עסקת חטופים בה טען שהוא תומך – הוא בוחר להימנע כמו באוסלו".

היעדרותו של דרעי מגיעה בעיתוי רגיש במיוחד, בזמן שהקבינט עסק בסוגיות ביטחוניות הרות גורל. על פי גורמים שנכחו בדיון, הישיבה עצמה הייתה סוערת, והוויכוח המרכזי נסוב סביב הקמת העיר ההומניטרית המתוכננת ברפיח. לאחר שבעבר טענו נציגי צה"ל כי הקמתה תארך כחמישה חודשים, הגורמים הצבאיים עדכנו את אומדן הזמן וטענו אמש כי "הבנייה תיקח יותר משנה!".
הדברים עוררו את זעמו של ראש הממשלה נתניהו, שאמר: "זה לא ריאלי, ביקשתי משהו בר יישום בטווח זמן הגיוני". נציגי הצבא השיבו כי "ייקח חודשים רק כדי להעביר עשירית מהאוכלוסייה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התערב בדיון ותקף את נציגי הצבא: "לא הבנתי, כמה אנשים עוברים בנתב"ג מדי יום שיקח לכם כ"כ הרבה זמן לבנות אופרציה כזו?".
