ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) להודעתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי היא שוקלת להעמיד את יועצו של רה"מ לדין בפרשת המסמכים המסווגים, זאת ברקע השימוע ליועמ"שית שעתיד להיערך בשעות אחר הצהריים.
ראש הממשלה כתב כי "ההודעה המחפירה של היועצת המשפטית לממשלה על הכוונה להעמיד לדין את יונתן אוריך, דווקא בעיתוי הנוכחי, היא החלטה אומללה שמעוררת תהיות כבדות.

"אני מכיר את הפרטים, ואני קובע באופן חד וברור: לא הייתה כל פגיעה בביטחון המדינה. יונתן לא פגע בביטחון המדינה. מדובר במהלך מופרך, חסר שחר- שנועד לשרת סדר יום אחר, ולא את טובת הציבור".
אמש, היועמ"שית הודיעה ליונתן אוריך כי נשקלת העמדתו לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בפרשת "הבילד", בגין שורת עבירות ביטחוניות חמורות, במה שכונה פרשת המסמכים המסווגים.

לדברי בהרב מיארה, אוריך פעל יחד עם עידו פלדשטיין להוציא ידיעה סודית גולמית מתוך מערכות צה"ל, מידע מסווג בדרגת סודיות גבוהה ביותר, שהושג באמצעים מודיעיניים רגישים, ושחשיפתו עלולה הייתה לסכן את ביטחון המדינה וחיי אדם.
"מרשנו כופר בכל הטענות המיוחסות לו. יונתן אוריך מעולם לא החזיק ולא מסר ידיעה סודית, ובוודאי שלא פגע בביטחון המדינה". עוד הוסיפו כי "מדובר בכתב חשדות מופרך שמגיע בתזמון לא מקרי, וחפותו תוכח מעבר לכל ספק", נמסר מפרקליטיו של אוריך.
