נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הלילה (בין ראשון לשני) לסוגיית העסקה עם חמאס במהלך שיחה עם כתבים ואמר כי הסכם הפסקת אש בעזה בין ישראל לחמאס עשוי להיחתם בקרוב: "אנחנו מדברים, ובתקווה שנפתור את זה בשבוע הקרוב".
זו לא הפעם הראשונה שטראמפ מביע אופטימיות. בשבועות האחרונים הוא משחרר אמירות כמעט אחת לשבוע בנושא. בטרם מפגש הפסגה בין הנשיא לראש הממשלה, בעוד חמאס נתן אינדיקציות חיוביות, הנשיא אמר כי עוד לא קיבל תדרוך על כך אולם "ייתכן שתהיה עסקה עם עזה בשבוע הבא".

אמירה נוספת הייתה גם היא בטרם נפגשו שני המנהיגים כאשר הנשיא הבהיר הוא מצפה שכבר "בשבוע הבא תהיה הפסקת אש". אולם כאמור הדבר לא קרה. לפני כשבועיים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאל בטרם עלה על כבשן המטוס לדה מוין, אם הוא עדיין מעוניין שארה"ב תשתלט על הרצועה, אולם סרב להשיב באופן חד משמעי, ואמר כי הוא מעוניין ש"אנשי עזה יהיו בטוחים, הם עברו גיהנום".
אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את הקבינט המצומצם, כאשר יכול להיות שישראל תעביר הצעה חדשה לקטארים, עם זאת בישראל מביעים פחות אופטימיות בנוגע לסיכויים לעסקה עם חמאס, כאשר ההערכה היא כי ארגון הטרור לא יסכים גם למתווה החדש, כך על פי כתבנו המדיני תמיר מורג.

משלחת המשא ומתן הישראלית בראשות יועצו המדיני של ראש הממשלה, ד"ר אופיר פלק, גל הירש, מתאם השבויים והנעדרים, ומ', לשעבר סגן ראש השב"כ, עדיין נמצאת בדוחא יחד עם דרגי העבודה. "כל עוד היא לא שבה לישראל, זה אומר שיש איזושהי תקווה לפריצת דרך בימים הקרובים" הבהיר כתבנו המדיני תמיר מורג.
