כתבנו בכנסת אברהם חסון מפרסם כי לאחר סבב שיחות בלשכת ראש הממשלה, מעריכים הערב (ראשון) בסביבת נתניהו כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא צפויים לפרוש מהממשלה בעקבות ההסכם המסתמן לעסקת חטופים עם ארגון הטרור חמאס.
אמש, עם שובו מביקורו המדיני בוושינגטון, זימן נתניהו ללשכתו תחילה את סמוטריץ' ולאחר מכן את בן גביר במטרה לעדכן אותם בפרטי העסקה בטרם יתקבלו החלטות סופיות.

הפגישה בין ראש הממשלה לסמוטריץ' התקיימה לאחר שבין השניים נערכה שיחה טלפונית כבר ביום חמישי האחרון. גורמים בסביבתו של שר האוצר ציינו כי הוא מעוניין ללמוד את פרטי העסקה לפני קבלת החלטות.
בן גביר נמנע בשבועות האחרונים מלענות באופן ישיר לשאלה האם יפרוש מהממשלה אם העסקה תתקדם, והבהיר כי הוא מנסה "להשפיע מבפנים".

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו גם עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין. גם בפגישה זו נמסר עדכון על פרטי המתווה המתגבש לעסקה עם חמאס.
