נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי, פרסם הערב (ראשון) אגרת לאנשי הארגון, בעקבות הודעת היועצת המשפטית לממשלה על החלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע. באגרת, שפורסמה לכלל אנשי השירות, התייחס יעקובי לחקירה בעניינו ולמצב המשפטי החדש, תוך שהוא מביע אמון במערכת ומדגיש את מחויבותו לשירות.

בן גביר על היועמ"שית: "תפרה תיק במח"ש – המשטרה הפרטית שלה"
"יש לי אמון במערכת כולה, ובה בעת אני סמוך ובטוח כי התיק בענייני ייסגר לאחר שהדברים יתבהרו במלואם במסגרת ההליך", כתב יעקובי. עם זאת, הוסיף: "ככל שתתקבל החלטה שונה, אפעל אך ורק מתוך מחויבותי העמוקה לשירות בתי הסוהר ולשליחות העליונה שלקחתי על עצמי, בהתאם לערכים של דוגמה אישית ואחריות".
עוד באגרת, התייחס הנציב לשנה וחצי בהן הוא מכהן בתפקיד, והדגיש כי מדובר בתקופה של "מהפכה בשירות בתי הסוהר", הכוללת לדבריו חיזוק המשילות, עמידה באתגרים ביטחוניים ופליליים והתעצמות ארגונית חסרת תקדים.

לסיום קרא יעקובי לאנשי שב"ס להמשיך בפעילותם השוטפת חרף ההתפתחויות: "משימות הארגון רבות, האתגרים והסיכונים מגוונים, ואין מקום לשהות או עצירה – במיוחד לא בעת מלחמה. אני מאמין בכם וסומך על כל אחת ואחד מכם".
כזכור, מוקדם יותר היום היועצת המשפטית לממשלה הודיעה לנציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי, כי היא החליטה להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות.
לפי החשד, יעקובי העביר מידע חסוי ורגיש הנוגע לחקירה סמויה בעניינו של נצ"מ אבישי מועלם, מפקד ימ"ר ש"י, עמו עמד בקשר. יעקובי כיהן בעבר בתפקידים בכירים במשטרת ישראל ובשב"ס, ושימש גם כמזכיר הביטחוני של השר לביטחון לאומי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב בחריפות להודעת היועצת המשפטית לממשלה ואמר: "ערב שימוע לפני דיון בוועדת שרים שתדון בהדחתה, ולאחר שבג"ץ גלגל אותה מכל המדרגות, גלי בהרב-מיארה מודיעה כי היא השלימה את תפירת התיק לנציב שב"ס קובי יעקובי באמצעות מח"ש, המשטרה הפרטית והפוליטית שלה, וכי תגיש נגדו כתב אישום".
