השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב היום (ראשון) בחריפות להודעת היועצת המשפטית לממשלה על כוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי.
בן גביר תקף את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ואמר: "ערב שימוע לפני דיון בוועדת שרים שתדון בהדחתה, ולאחר שבג"ץ גלגל אותה מכל המדרגות, גלי בהרב-מיארה מודיעה כי היא השלימה את תפירת התיק לנציב שב"ס קובי יעקובי באמצעות מח"ש, המשטרה הפרטית והפוליטית שלה, וכי תגיש נגדו כתב אישום".

עוד הוסיף השר כי כתב האישום הוא "פוליטי" ונועד, לדבריו, להרתיע קצינים שמיישמים את מדיניות הממשלה: "היועמ"שית מגישה את כתב האישום הפוליטי הזה מסיבה אחת: ניסיון להלך אימים על קצינים שמיישמים את מדיניות הדרג הנבחר, במטרה לבצע פוליטיזציה של מערכת אכיפת החוק ולשמר את שלטון הדיפ סטייט".
בן גביר הבהיר כי הוא מעניק גיבוי מלא ליעקובי: "אני מודיע באופן ברור ונחרץ, אני מעניק גיבוי מלא לרב-גונדר קובי יעקובי, שכמובן יישאר בתפקידו, וימשיך לבצעו כפי שהוא ביצע אותו עד עכשיו – בנחישות, במקצועיות, ללא משוא פנים וכמובן ללא שום שיקולים זרים, למורת רוחה של היועצת המשפטית לממשלה והתנהגותה העבריינית".

כזכור, היועמ"שית הודיעה היום לנציב שירות בתי הסוהר, כי היא החליטה להגיש נגדו כתב אישום בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות. לפי החשד, יעקובי העביר מידע חסוי ורגיש הנוגע לחקירה סמויה בעניינו של נצ"מ אבישי מועלם, מפקד ימ"ר ש"י, עמו עמד בקשר.
