בית המשפט העליון קבע היום (ראשון) כי יתקיים דיון נוסף בעתירה העוסקת במינוי נציב שירות המדינה, הפעם בהרכב מורחב של חמישה שופטים, זאת על אף התנגדות היועצת המשפטית לממשלה. כך מסר כתבנו לענייני משפט יאיר אלטמן.
ההחלטה מגיעה לאחר שפסק הדין המקורי התקבל בדעת רוב של הנשיא יצחק עמית והשופטת דפנה ברק-ארז, מול דעת מיעוט של המשנה לנשיא, השופט נעם סולברג. בפסק הדין נקבע כי מינוי נציב שירות המדינה חייב להתבצע על פי מנגנון מינוי קבוע הכולל הליך תחרותי, המבטיח את עצמאות וּממלכתיות התפקיד.

דעת הרוב מתחה ביקורת על ההליך שבחרה הממשלה, וקבעה כי אינו כולל ערובות מספקות לשמירה על האופי הא-פוליטי של המינוי, ואינו מבטיח את בחירתו של המועמד המקצועי ביותר. עוד קבעו השופטים כי אין מקום להותיר על כנה את הפרקטיקה שלפיה הדרג הפוליטי קובע ומשנה את מנגנון המינוי לפי שיקולים שאינם חשופים לציבור.
כזכור, הממשלה ניסתה מספר פעמים למנות נציב, אך היועצת המשפטית לממשלה הערימה קשיים רבים על הליך המינוי. בין המועמדים: מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן, רואי כחלון ועדן בר-טל.
ב-14 למאי הממשלה הודיעה כי מנכ"ל משרד החוץ, עדן בר-טל, ישמש ממלא מקום נציב שירות המדינה לאחר שהחזיק בסמכויות הנציב בחודשים האחרונים. אך לאחר חוות דעתה של היועמ"שית, הוא ביקש לבטל את המינוי.
