ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בסרטון שפורסם ברשת X למגיעים לעסקה עם חמאס, ולטענות כי הממשלה מכשילה את העסקה מטעמים פולטיים ואמר: "אנחנו קיבלנו את העסקה, חמאס הוא זה שסירב".
לדברי ראש הממשלה, "חמאס רוצה שאנחנו נצא מעזה, שהוא יוכל להתחמש ולתקוף אותנו שוב, אני לא אקבל את זה. אני אעשה הכול כדי להחזיר את החטופים ולחסל את חמאס".

נתניהו הכחיש את הטענות לפיהן הממשלה דוחה הצעות להסכם, ואמר כי מדובר ב"הדהוד של תעמולת חמאס". הוא הוסיף כי נפגש עם משפחות החטופים וחש את סבלן, אך הדגיש כי הוא נחוש לעמוד בשני יעדי המלחמה: שחרור החטופים וחיסול חמאס.
נתניהו התייחס גם לסקרים המצביעים על תמיכה רחבה בעסקה ואמר: "בטח, גם אני בעד עסקה, אבל לא אומרים לך את הצד השני". הוא טען כי הסקרים "מהונדסים" ואינם מציגים לציבור את מלוא התמונה. "הם לא שואלים: 'אתם רוצים עסקה של שחרור חטופים שמשאירה את חמאס במקום? שיוכל לחזור על מעשי הרצח, על החטיפות ועל הפלישות?' אם ישאלו ככה, המספרים יתהפכו לגמרי".

ראש הממשלה חזר והדגיש את מחויבותו לשתי מטרות המלחמה המרכזיות, שלדבריו אינן סותרות זו את זו. "אני נחוש להביא את החטופים הביתה ולחסל את החמאס," אמר. הוא הזכיר את פגישותיו עם משפחות החטופים: "אני יודע את הקושי שלהן, אני יודע את הסבל שלהן".
בסיכום דבריו, התחייב נתניהו להמשיך ולעמוד על יעדי המלחמה כפי שהוגדרו. "צריך להתעקש על שחרור החטופים ולהתעקש על היעד הנוסף של המלחמה בעזה – חיסול החמאס, והבטחה שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל. זה מה שאני עושה, ואני לא אוותר על אף אחת מהמשימות האלה".
