"אברהם היה אח יקר, גיבור אמיתי", פותח אלישע את דבריו בריאיון היום (ראשון) לעידו טאובר. "הוא עשה הכל למען הארץ, היה חדור מטרה. כל מה שהוא רצה זה פשוט ניצחון מוחלט, שהסיוט הזה ייגמר. זה לא הגיוני".

3 חודשים לאחר חתונתו: אברהם אזולאי הי"ד נפל בחאן יונס
אלישע משתף בנחישות העקרונית שאפיינה את אחיו, גם במחיר האישי הכבד ביותר. "לפני כשנה הוא אמר למשפחה: 'אם יום אחד חוטפים אותי, אל תסכימו לשום עסקה. אל תשחררו שום מחבל'. זאת הייתה הגישה שלו, זאת הייתה העוצמה שלו".

מסירותו של אברהם לא הייתה רק בשדה הקרב. הוא נישא לבחירת ליבו רק לפני שלושה חודשים, ובכל הזדמנות דאג לחזור הביתה, גם לנסיעות ארוכות מהרצועה ליישוב יצהר. "הוא היה נוסע כל יום מהבית עד לעזה וחזרה, בשביל לישון איתה", מספר אלישע, "הוא פשוט היה מלאך".
חבריו ליחידה סיפרו למשפחה כיצד הוביל תמיד ככוח חלוץ עם כלי הצמ"ה שלו, "הוא היה תמיד ראשון, עשה פי שתיים ושלוש מהאחרים, שובר ונכנס לבפנים במטרה ברורה – לא לתת לאויב עוד מקום".
במהלך הריאיון, קורא אלישע למנהיגי המדינה לפעול בנחישות ולממש את החזון של אחיו ושל נופלים רבים אחרים. "אני שומע אנשים מיואשים. העם צריך להתעורר", הוא אומר בכאב. "אנחנו חייבים לסיים את האירוע הזה, לחנוק אותם. אם ניכנע עכשיו – נכשלנו בגדול. אין דרך אחרת".

ההנצחה האמיתית, לדבריו, אינה רק באנדרטאות, אלא במימוש הצוואה שהותיר אברהם. "הניצחון האמיתי יגיע כשיהיו ילדים שמסתובבים על מדשאות ופארקים בשטח עזה, מה שקורה בתל אביב ובגוש דן יתרחב עד לשם. אנחנו עם שמתרחב, והחלאות האלה מלמדים את ילדיהם לשחוט אותנו".
"זאת ההצלחה היחידה למלחמה הזו", הוא מסכם, "לסיים את הסיוט הזה פעם אחת ולתמיד".
